FILMELE NOASTRE vs FILMELE LOR

Ma uitam acum pentru a nu-stiu-cata oara la filmul ala “Miss Litoral”. Bai prieteni, cand vine vorba de filme suntem penibili rau de tot. Mascareala, prost-gust, actori care presteaza mai rau decat la casa de cultura, scenarii infecte si, mai presus de toate, regizori de un amatorism care-ti face creierul sa explodeze. Nici nu stiu ce exemplu sa aleg pentru a releva imbecilitatea fara margini a celei mai mari parti a cinematografiei romanesti. In clipa asta tocmai am vazut urmatoarea secventa: Arsinel si Jean Constantin ajung noaptea acasa. Le miroase a gaz si se sperie (evident gros si absolut deloc credibil). Jean Constantin sparge un geamlac de la usa “ca sa iasa gazul”, dupa care deschide larg aceeasi usa. ( wtf ?!?!?!). Intra amandoi in casa, Arsinel darama doua vaze (cu o facatura evidenta) si amandoi ajung la concluzia ca, de fapt, nu miroase deloc a gaz! (?!?!?!?!) Apoi, observa ca Tina (Anca Turcasiu) lipseste. (nu stiu cum isi dau seama, ca nici n-o cauta). Si-acum partea geniala! Ies in fuga afara din casa si…e ziua!!! Dupa ce in urma cu 30 de secunde era noapte!!! :) ))))))) WTF?!?!?!

Sa te fereasca Dumnezeu sa ai actori si sa n-ai habar sa faci filme, sa-I lasi sa se maimutareasca fara sa-i poti tine in frau… Eu am un fix si cu filmele istorice. Cand aud pe cate unul cu de-alea : “Bai… Nu stiu-care urias actor, era monumental in rolul lui Stefan cel Mare sau Mihai Viteazu!” Hai ma lasi!!! Filmele noastre istorice sunt proaste tocmai pentru ca au fost realizate ca filme cu personaje istorice. Actorii sunt coplesiti de importanta evenimentelor. Nu interpreteaza oameni, ci statui! Spun textele cu un aer important si istoric… Bai fratilor! Personajele istorice nu vorbesc istoric! Mai rad, mai plang, mai injura, na! Nu pot crede nicio secunda dintr-un astfel de film. Ati vazut revolutia romana in direct?!?! Ei, alea erau personaje istorice! Ati vazut cum se comportau?!?! Ati vazut filmarile cu Iliescu si Roman, cand nu erau in direct?!

De ce nu am invatat din filme excelente precum “Actorul si Salbaticii”, “Filantropica”, “Cuibul cu viespi”, “Un om in loden” si inca alte cateva?! Sau “BD-urile” (exceptand partile de policier)

De ce atunci cand ma uit la un film istoric american, mi se face inima ghem si incep sa devin patriot?!

Cat despre comedii, daca mergi la CNC cu un scenariu identic cu cel de la “Marea mahmureala” sau “The proposal” (ca sa enumaram doar doua din ultimele uriase succese de box-office in lume) o sa ai surpriza de a fi respins. De ce?! “Pai dom’le?! Ce sanse au astea la festivaluri?! Nu au profunzime!!!”

URASC FESTIVALURILE!!!! LE URASC!!!! Si mi se pare o crima sa gandesti un film in perspectiva festivalurilor! Oare Spielberg a castigat festivaluri in tinerete?! Nu cred! Dar James Cameroon?! De ce Corneliu Porumboiu, dupa un film promitator si care lasa sa se intrevada un talent exceptional, a realizat acum un film in care nu se intampla nimic si, mai mult, exista cadre de 6-7 minute in care un actor mananca ciorba in timp real?!?!?! DE CE?!?!?!

LASATI IN P..A (pana) MEA festivalurile!!! Hai sa facem filme pentru oameni!!!

Fiindca generatia tanara de regizori vrea sa se delimiteze de trecutul cam teatral, e drept, al filmului romanesc, ajung sa aleaga actorii in functie de cat de putin misca din fata. Si asa se ajunge la filme in care nimeni nu joaca, de fapt, nimic. Pai Pacino, DE NIRO, Nicholson?!?! Pai astia inseamna ca n-ar avea nicio sansa in cinematografia romaneasca!!! Nici n-ar fi distribuiti!

Am scris postul asta in contextul in care am vazut acum doua zile “My sister’s keeper”, la cinema. Mergeti sa-l vedeti! AM PLANS DOUA ORE!!! Am plecat de-acolo abia tinandu-ma pe picioare si incercand sa ascund emotia incredibila. Mai mult nu va spun.

Va mai spun doar ca nu e un film facut pentru festivalurile curului. N-o sa castige niciun festival. Dar o sa castige suflete. O sa atinga inimi. O sa schimbe ceva in cei care-l vor vedea.

Multumesc cinematografiei americane ca face filme pentru mine, nu pentru jurii, critici sau simpozioane.

Voi ce parere aveti?!

VA PUP, VA IUBESC si VA RESPECT!

PS – In seara asta vad “Inglorious basterds” cu Brad Pitt. Regia Quentin Tarantino!

104 Comentarii

  1. BeasT spune:

    ai perfecta dreptate ;) …Dupa parerea mea,rar gasesti ceva original si bine facut in `romanica` noastra…ata ete

  2. silvia p. spune:

    Bine mishule,zi-le in fata! regizorii curului…amatori!

    eu am obsolvit unatc-ul acu 3 ani(imagine film)…si stiu cum gandesc astia…cele mai apreciate filme la examene si la cinemaiubit-ul ala comunist erau cele mai plictisitoare (dar se vroaiu profunde si filozofice),cu cadre lungi,inutile..si clar ,nu facute pt publicul larg,ci pt frustraile lor interioare,peste care nu au trecut nici dupa absolvire…traiesc visul festivalurilor…dar sunt jalnici,frate.
    nici nu ma mir ca cinematografia romaneasca este in halul in care e…inafara de cativa regizori ok pe care ii numeri pe degete,iesiti din atf…restul sunt niste emo frustrati…cu haine lalai si aere de inteligenti…
    chiar colegii din generatia mea,”regizori”…unii se complac in mediocritate acceptand sa fie asistenti in faculate pe 3 milioane,iar altii incearca sa para importanti..invartindu-se pe tot soiu de festivaluri autohtone.
    iar in ceea ce priveste filmele romanesti care au fost apreciate la festivaluri straine…gen cannes,etc..sunt varza frate..plicticoase si prost realizate (aici ma refer nu doar pe parte de concept,ci si la partea tehnica)…multa valva pt nimic.

  3. anna spune:

    ai perfecta draptate. am vazut filme car m-au atins la suflet. nu sunt mare cinefila dar cred ca pot sa apreciez un film bun. multe din filmele care castiga la festivaluri sunt niste rahaturi. sunt altele net mai bune care ar merita mai multe aprecieri. mie nu-mi plac filmele romanesti. exceptand BD si poate Liceenii. in rest no comment. bafta multa Mihai!

  4. mihaela spune:

    Rezonez cu tot ceea ce ai spus pana acum, si drept exemplu, putem lua porcaria aia “4 saptamani, 3 luni si 2 zile” premiata la toate festivalurile de catre niste critici obositi si plictisiti care poate l-au ales pentru ca nu-ti pune prea mult mintea la contributie, deci perfect pentru ei.
    Nu exista grade de comparatie cu “The hangover” sau” The proposal” de la care am iesit cu dureri maxilare ( de ras, bineinteles!).
    Credeam ca am eu ceva probleme la cap, ca nu pot aprecia adevaratele valori cinematografice, dar ma bucur ca un copil cand vad ca nu sunt singura!
    Sa ai spor la noua emisiune! Abia astept sa o vad!

  5. Cobz spune:

    Si cu toate astea…actori ca Arsinel sunt promovati inca la tv…De parca ar fi realizat cine stie ce in Romania….Si e valabil pentru toti dinozaurii astia care nu se mai plictisesc de celebritate…
    Sunt 100% de acord cu ce ai zis… Iti recomand sa vezi “Nunta muta”…Cred ca e singurul film romanesc mai rasarit din ultima vreme , desi are oarecare probleme cu sunetul ca oricare alt film romanesc….
    Zic eu ca e mai bun ca ” 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile “…Un film atat de ridicat in slavi ca a fost facut cu low buget…De parca e vina lui Mungiu ca n-a avut buget…N-a avut buget ca nu exista bani adevarati in cinematografie in Romania…

  6. Liviu Popa spune:

    Sunt 100% de acord cu tine in legatura cu filmele noastre istorice. Daca esti atent la laudele aduse acestor filme (in diferite emisiuni, unde este invitat si Sergiu Nicolaescu), vei observa ca 90% dintre laude se refera la cum a reusit Sergiu Nicolaescu sa adune si sa “dirijeze” en-shpe mii de soldati. Si aici se cam termina toate glorificarile acostor filme.
    Vrei un film adevarat? BRAVEHEART – cu Mel Gibson.

  7. milushka spune:

    In toate filmele romanesti de dupa ’89, cand cineva deschide robinetul curge apa murdara…Or fi fost filmele de mai demult intepenite, dar macar nu cadeau in penibilul saraciei si animalismului hiper-exagerate dupa revolutie. Si inca ceva…ai vazut macar o singura scena de amor veridica in vreun film romanesc? I-ai vazut pe aia doi ca se Iubesc de li se rupe sufletul?

  8. MariusP spune:

    Si pe mine ma enerveaza ca te-ai dus la Felix, insa am ales sa cred ce spui, si anume ca cei de la Prima au facut exces de zel si au fost prea randuitori cand nu era cazul. In ceea ce te priveste, si va priveste pe voi toti de la Mondenii, parerea mea e ca trebuia sa se poarte cu voi ca si cu gaina care face oua de aur. Pai fara voi, Prima nu va mai fi fix ceea ce doreste sa fie: o televiziune cu mult divertisment, mult umor, care se adreseaza in primul rand tinerilor de pana la 25 de ani (ca asta e publicul tinta al PrimeiTV). Emisiunea Carcotasilor e “obosita” deja. E prea mult. Se vede si pe ei si lumea spune la fel. “Trazniti in NATO” mie unul nu-mi place si nu mi-a placut niciodata… Nu stiu de ce. Pur si simplu nu-mi place… Voi erati de departe cea mai tare emisiune (desi nu-mi place cuvantul asta cand se refera la voi) sau cel mai bun spectacol televizat de comedie din Romania. Sper si iti doresc sa reusesti si la Antena Motanului sa faci acelasi lucru. Si o rugaminte: faceti cumva si reuniti-va la Antena cu ceilalti de la Mondenii. Asta e o rugaminte si o sugestie :)

    Baftalau! (ca sa zic asa :D )
    M

  9. gogul spune:

    Te rog eu mult, cauta si uita-te la filmele acestea:

    - Reconstituirea (1968, r. Lucian Pintilie)
    - Nunta de piatra (1973, r. Mircea Veroiu si Dan Pita)

    N-o sa-ti pierzi timpul degeaba. Sunt exceptionale, printre capodoperele filmului romanesc.

  10. lex spune:

    in sfarsit cineva care pune punctul pe I legat de filmele istorice romanesti.. si nu numai. thank you!

  11. Alex spune:

    Te felicit pt postul asta. E o constatare foarte buna si ma bucur ca vine din partea unui om capabil. Suntem praf la capitolul film. Filantropica a fost un film genial ( pt Romania si nivelul la care se afla cinematografia atunci ), un film la care am putut sa ma uit. Cu toate ca noi romanii avem un fix: sa facem numai filme legate de nush ce lupte istorice sau filme realiste ( prea realiste si de proasta calitate ). Totusi daca e film, trebuie facut si el intr-un fel nu facaturile astea proaste care cica arata realitatea din Romania. Omul nu are nevoie si in filme de ceea ce vede zilnic de dimineata pana seara. Pana nu se termina cu cloaca asta din cinematografie si ideile astea invechite nu cred ca vom mai vedea filme bune romanesti. Inca odata te felicit pt postare. Ai ceva de zis si e f. bine.

  12. a-san spune:

    VEZI “NUNTA MUTA”! POATE DUPA TOMA CARAGIU HORATIU E PRIMUL.

  13. Vlad-Tiberiu spune:

    Ai dreptate. M-am saturat de toti inchipuitii astia ce se dau connaiseuri in arta, filme, etc. care toata ziua stau cu fular sau esarfa la gat si basca in cap( fie iarna, fie vara), se tot dau boemi si culti si care vad intr-o scena in care se injura cu “pizda” si cu “pula” (injuraturi executate amatoriceste, ca intre tocilari ce incearca sa para dezinhibati) o scena intensa, un act de bravura actoriceasca, o mare chestie cu un substrat ce numai initiatii in tainele cinematografiei il pot aprecia. Juiseaza toti penibilii astia inchipuiti cand vad o scena de amor intr-un film romanesc, caci, vezi Doamne, cenzura comunista nu permitea asa-ceva si acum, dupa revolutie, trebuie musai sa ne exaltam la fiecare scena de amor, injuratura si cartier plin de gunoaie, caci ele sunt acum “realistice”, “libere de cenzura”, deci o mare chestie pe care noi trebuie s-o apreciem caci altfel suntem considerati “anacronici” sau, Doamne fereste, “comunisti”. Asta-i, dupa parerea lor, marea arta actoriceasca, nu “rahaturile inghitite inainte de revolutie”, ca si cum tot ce s-a facut pe vremea lui nea Nicu era rau, atat in teatru cat si in cinematografie. Toti toarna filme dupa filme despre ororile comunismului, ne duc pe toti pana in anii ’50, cand comunismul era cel mai belea. Eu nu zic ca nu trebuiau facute filme care sa trateze ororile de atunci, dar 99 % din filmele de dupa revolutie sunt despre comunism si mizeria lui. Pai daca la 20 de ani de la revolutie, astia ne tot fut la cap cu ce era pe la 1950 toamna, cum ii tortura securitatea pe toti artistii, toti artistii astia fiind niste dizidenti si niste mari personalitati, niste eroi dom’le, care au facut sacrificiul suprem pe altarul libertatii din ’89, adica…s-au carat afara. Acum, in aceasta asa-zisa democratie, s-au intors “mistuiti” de dorul patriei mult-iubite si cer muntii, dealurile, campiile si apele pe care comunistii, in imensa lor ticalosie, le-au confiscat. Toti astia merita sanctificati, nu rahatii de noi care am fost “prosti”, “inculti” si “nespalati” pt. ca am ramas in tara si n-am pretins muntii ca si ei, ci, in imbecilitatea noastra, am continuat sa studiem, sa muncim, sa ne intemeiem familii si sa ne platim taxele la zi, intr-un cuvant, sa supravietuim. Noi, astia care de 20 de ani ne ducem crucea, nu meritam nici macar scuipat. Insa ei, regii si printesele, toti artistii astia care se dau “dizidenti” de cand au plecat, nu ca ar fi dat spagi si limbi unde trebuie ca sa se care, cum gresit ar crede “dobitocii” de noi, aceste altete si “monstri sacri” ai culturii romanesti merita sa fie in prim-plan, pe langa recunostinta vesnica a noastra, a “pulimii”, pt. faptul ca ei au frecat menta prin strainatate in timp ce “se induiosau” si “se ingrijorau” nespus de starea natiunii noastre, a poporului. Hai sictir, bai, leprelor!
    Curvele de Mociornita si Caragea, bufonul Mihai, limbricul Duda, pupinbasescul Liiceanu si restul de asa-zisi “dizidenti”: si astia ne-au adus la sapa de lemn, pe langa ticalosii din esalonul 2.
    Domnu’ Bendeac, poate apuc sa vad si eu un film despre ticalosii astia, nu tot depre Ana Pauker, Dej si Ceasca. Are vreun scenarist sau regizor roman plin de premii “Palme D’Or” coaiele si talentul sa faca asta cu aceiasi abnegatie cu care imi prezinta in detaliu avortul unei gagici? Sau trebuie sa ma rog de alde Scorsese, Tarantino, Cimino, Kubrick, fratii Cohen ori Oliver Stone sa faca asa-ceva? Nu? Ziceti sa intreb la Bollywood? Am inteles…

  14. Moby Dick spune:

    Super tare articolul!
    Totusi trecerea ta la Felix pune semne de intrebare, pana la proba contrarie
    Daca apare Vanghelie in emisiunea ta, exploatat la maxim atunci da, nu bei cafeaua cu Felix inainte de emisiune ca Morar si Buzdugan. Succes! :brear:

  15. alexandra spune:

    incredibil dar în subiectul ăsta îmi regăsesc părerea întru-totul. Cinematografia românească e de doi lei şi e condusă de aceleaşi persoane care au aceeaşi gândire ca înainte de revoluţie.

  16. PussyCat spune:

    avem si noi filmele noastre bune. pacat insa ca prea putine :(

  17. DC spune:

    Era sa uit. Pe principiul “decat codas la oras, mai bine fruntas la sat”, producatorii romanesti probabil au realizat ca nu vor putea concura pe piata filmelor gen Titanic, Matrix, Jurrasic Park, Independece Day, Godzilla, King Kong samd… dar la Cannes si Palme D’Or sunt fruntasi.
    Cand nu ai un buget de $300 Milioane, incerci cu bugetul tau de 10,000 EUR sa faci ceva din suflet. De aia castiga la festivalurile alea europene de arta cinematografica, si nu la box-office, unde merge retardatu sa vada un story simplu, care sa fie aprobat de intelectul sau (ex: din superba trilogie Matrix, cel mai slab dintre episoade, primul, a avut cea mai mare priza la intelectul retard mondial, pentru ca avea era totul clar, si Harap-Alb era perfect).

  18. DC spune:

    Inteleg ca esti suparat, dar asta ti-a incetosat gandirea. Compari un film de mana a 11-a – Miss Litoral 4.6 IMDB – cu un film de prima mana – Hangover 8.1 IMDB – si apoi tragi concluzii.
    Sunt de acord, industria cinematografica romaneasca este sublima, dar lipseste cu desavarsire. Ceea ce se face la noi nu poate fi considerata “industrie”, drept urmare, departe este viitorul in care ne vom putea compara cu Hollywood-ul. Unde lipseste industria, lipsesc si talentele.
    Desi pot sa spun ca ma omoara si pe mine filmele de festival, sa stii ca ma dezamagesti total cu regizorii tai “preferati” (Cameron si Spielberg), facandu-ma sa cred ca nu stii sa te uiti la un film fara explozii sau dinozauri. In plus, comparativ, astia doi flacai, fac in general filme de buget imens (efecte si minuni), ceea ce la noi… stii tu.

    Avem si noi comedii demne de interes, si au si ei filme de cacat. Dar ei au asa multe, incat chiar daca alegi alea 5% care sunt bune, ai o gramada de optiuni.

  19. tot Laura spune:

    am vazut si eu sambata Inglorious Basterds si mi-a placut:)
    Brad e minunat desi vocea nu mi se pare tocmai potrivita cu imaginea lui
    .Seamana cu vocea lui Tom Hanks in Forrest Gump;))
    Partea draguta e in cinema cand se dau drept italieni in fata lui Landa:))
    Cat despre filmele romanesti…niciodata n-am putut sa vad unul de la inceput la sfarsit.Poate sunt eu prea tanara sau actorii chiar nu transmit nimic.
    The Proposal e minunat.Si Yes Man e simpatic.Americanii chiar stiu ce fac si intre actorii lor si ai nostri nu prea exista termen de comparatie.Ii poti numara pe degete pe cei care intr-adevar sunt buni.

  20. Vlad spune:

    Ai spus “De ce atunci cand ma uit la un film istoric american, mi se face inima ghem si incep sa devin patriot?!”, dar filmul “Oglinda” (sau “Inceputul Adevarului” in regia lui Nicolaescu) l-ai vazut ? Daca da, cum ti s-a parut ?

  21. cristibax spune:

    Mihai, citeste te rog si aici: http://www.imdb.com/title/tt1078588/board/nest/141477193 , poate gasesti vreo explicatie….

    cele bune si bafta multa in tot ce faci!

  22. daniela spune:

    ce frumos ai scris despe my sister’s keeper!!! superb! m-ai miscat! abia astept sa-l vad!! love u too :P

  23. Catalin spune:

    Cu tot respectul, insa in postul asta nu ai niciun pic de dreptate… Intr-adevar filmele postdecembriste facute de dragul festivalelor sunt de toata jena, insa asta nu ineamna ca inainte un s-au facut filme bune. Oricat ati putea contrazice voi Mihai Viteazu ramane cel mai bun film romanesc, drept dovada a fost si cel mai difuzat in afara. Nu respecta adevarul istoric ?? Te contrazic !!! Am citit o gramada de carti si documente dupa ce am vazut filmul si tocmai ca respecta adevarul istoric !! De altfel e si unul din lucrurile pentru care a fost apreciat acest film. Iar Sergiu Nicolaescu, oricat incercati cu totii sa il numiti “fosila” si in toate felurile a avut filme foarte bune. Culmea, pentru el modelul l-a reprezentat tot cinematografia americana. Iar despre actorii romani, am avut actori fenomenali si cu tot respectul, mai ai muuuult de munca sa ajungi la nivelul lor ;)

  24. L spune:

    Bendeac, e ceva schimbat cu tine. Doar constat, nu ca ar fi de bine sau de rau…

    Aaaa, sa spun! Ieri reluau pe TVR2 primul episod cu bucatarul ala englez simpatic Jamie Oliver (inainte de a se ingrasa)si mie asa mi se pare ca semanati mult :) Sper ca nu te-am jignit cu ceva dar chiar mi se pare ca semanati si nu m-am abtinut sa nu-ti spun.

  25. Vali spune:

    Pui gresit problema.

    Daca Porumboiu e capabil sa faca performanta in cinematografie, de ce ii ceri sa faca filme pentru public? Performantele in arta nu sunt ca performantele in sport, nu le poate aprecia toata lumea.

    Problema este ca la CNC se fura ca in codru, ca peste tot in Romania. Daca nu ar da banii pe pile si cumetrii catre dragii tovarasi Nicolaescu, Dan Pita, Dinu Tanase si altii ca ei ar fi loc pentru filme de public. Asta e solutia, nu sa ii ceri lui Porumboiu, in mod patetic, sa faca filme placute.

  26. SmiLey spune:

    Foarte bine scris! Te rog, dupa ce vezi Inglorious Bastards, sa faci un update la post cu parerea personala, pt cei din provincie care NU AU un cinematograf in ORAS.

  27. Adriana spune:

    Sunt de parere ca in ultimul timp esti nemultumit de tot si toate… daca nu cer prea mult imi doresc un post in stilul tau caracteristic de a ne binedispune

  28. Andreea spune:

    Iti recomand sa citesti “O viata de rezerva” (cartea dupa care s-a facut filmul “My sister’s keeper”). :read:

  29. gabi spune:

    Sa traiesti! Politist, adjectiv este o MAAARE prostie. Cum mama naibii sa-l arate pe Bucur cum soarbe la cioarba juma de ora. A facut film de doua ore jumate doar ptr 15 minute interesante… adica alea de la sfarsit. Tot restul filmului… absolut tot a fost rezumat si AMPLIFICAT in 15 minute.

    Trebuie sa fii genul de critic de film/arta plictisit, tipicar (tocmai prin faptul ca nu vrea sa fie tipicar ajunge sa fie… tipicar) si plin de sine care vede si intr-un rahat de la marginea drumului o opera de arta (atata timp cat rahatul este al unui “faimos” regizor / artist).

    Fratilor uitati-va la Aronofsky, la Scorsese, la Spielberg la cine pana mea vreti voi… astia n-au nevoie sa o faca pe interesantii filmand poezia umana intr-un bol de ciorba… ei CHIAR SUNT interesanti. A mai acorda premii pentru plictiseli de genul Pol, adj… este ca si cum ai acorda premiu la scoala / liceu / facultate pentru cel mai studios REPETENT. Pe principiul… frate esti cel mai putin praf. Bravo.

  30. M0n0 spune:

    Filmele romanesti sunt jenante. Cel putin cele de inainte de revolutie si cateva de dupa. De ce se fac filme pentru festivaluri si nu pentru public. Pentru ca asa e cinematografia romaneasca si intr-adevar cea europeana. Punem mai multa importanta in profunzime decat box-office din cauza ca nu vrem sa fim ca americanii. Europenii sunt mai culti si mai inteligenti. Asta e un “FACT”. Americanii se pricep la box-office dar rar combina box-officeul cu profunzimea unui film.

    Alta chestie. ROMANIA NU ARE BANI de film comerciale. FACT!

  31. stef.. spune:

    “Miss Litoral” intradevar nu e un film prea reusit, dar nu toate filmele romanesti sunt asa, mie imi place la nebunie ” Nea Marin Miliardar” si il recomand tuturor – are subtritari in engleza si franceza – eu chiar daca l-am vazut de 10,15,20 de ori si stiu toate scenele si toate replicile tot rad cu lacrimi la comportamentul unui taran care n-a iesit niciodata din comuna care vine la un hotel de 5 stele pe litoral si este confundat cu un miliardar american..Sincera sa fiu imi place si seria BD, dar tot mai mult “Nea Marin Miliardar” :)

  32. Gigel spune:

    Astfel, pe ritmurile muzicii medievale se auzea din cand in cand cate un zgomot de conserva ce lovea covorul de piatra cubica ce semnala dispretul, frustrarea ca licoarea cu bulbuci fara zahar nu le-a stins setea de cultura adevarata.

    Mirific…de-a dreptul o splendoare de dovezi de necivilizatie!
    Pentru asta…
    http://gigelitatea.blogspot.com/2009/08/campania-anti-nesimtire-se-intoarce.html

  33. Andra spune:

    Am aceeasi parere ca si tine. Unele Filme romane sunt varza.
    Am avut ocazia sa vad cateva filme coreene. Alea da filme. Si stiu sa aleaga si muzica potrivita si frumoasa.
    Dar despre romanele cu personaje istorice ce parere ai?

  34. adrianna spune:

    in pofida a ceea ce ai scris tu vizavi de concertul madonnei,iata ca am gasit si pareri mult mai bune http://gandurileluieumis.blogspot.com/2009/08/am-fost-si-eu-la-madonna.html

  35. Florian spune:

    eu as vrea sa vad intr-o buna zi un film horror romanesc, caci din cate cunosc eu nu cred ca sa avem inca acest gen si e pacat ca potential ar fi si chiar mare!!!

  36. Crina spune:

    Pentru toti cei care spun ca nu au gasit un film romanesc la care sa rada, le recomand “Nunta muta” din 2 motive: reuseste sa te faca ra razi asa cum eu nu am reusit la prea multe comedii americane (inclusiv mult laudatul “Proposal”- care nu spun ca nu a fost amuzant) si pastreaza si o doza de autenticitate din spiritul romanesc, fara a-l transforma intr-un film previzibil sau “postdecembrist” (asa cu sunt mai toate filmele de o tristete crunta legata de perioada comunista). Eu l-am vazut la cinema, intr-o sala plina de oameni cu varste intre 20 si 70…, in care toata lumea a ras cu lacrimi la unison. Eu zic ca a fost un film pentru oameni creat si nu pentru festivaluri. Astfel, mai cred in puterea cinematografiei romanesti tocmai datorita unor oameni ca Horatiu Malaele si Nae Caranfil!

  37. Cristina spune:

    sunt de accord cu tine!insa am vazut de curand un film romanesc (sub indemnul prietenilor),pentru ca in general ma uit la filme americane,multe filme americane,care UIMITOR mi-a placut foarte mult.”Nunta muta” se numeste filmu’ si e facut de Malaiele.E un film bun care are o subtila idee istorica.

    O seara buna.:*

  38. Adriana spune:

    Si cum ti s-a parut “Inglorious basterds”?

  39. Broscutz@ spune:

    Hmmm numai cand spui AlPacino,De Niro sau Nicholson vei stii cu sigurantza ca va fi un film bun…o distributie buna…un film bun normal…:P oricum dabea astept sa vad filmele enuntate de tine mai sus…oricum esti grozav!

  40. altcevaa spune:

    ce cacaciosi maaa .moderati comentariile si nu le postati pe toate..am zis doar ca ati uitat de fosila de sergiu nicolaescu!!!!!

  41. skaman spune:

    salut,
    unde vezi inglorius bastards?
    premiera nu era pe 4 septembrie?

  42. alin vasile spune:

    eu intotdeauna am zis ca nu ma mai uit la niciun film romanesc. de cand cu lazarescu 432 ala cu avortonu’ si marfa si banii, am zis ca astia ai nostri nu pot nimic. pana si ala in care ai jucat tu mishule cu chirila in rol principal, tot teatral era. filmul romanesc nu e natural, e teatru. nu avem actori de filme si n-o sa avem curand. majoritatea sunt absolventi de teatru iar aia ca nu au treaba cu facultatea asta sunt alesi pe notorietate. astia la noi nu se chinuie sa faca dintr-un nimeni talentat o vedeta. prefera sa ia oameni care deja stiu actorie sau daca nu stiu, care deja sunt notorii. singurul pe care l-am vazut si nu a fost chiar asa de fals, a fost supravietuitorul. ma refer la jocul actoricesc nu la scenariu.

  43. yoz spune:

    Sa ne spui si daca ti-a placut Ingloroius Basterds :D !

  44. anna_green_eyes spune:

    ….mda :kiss:

  45. Lou_Anx spune:

    Aveam demult ideea asta în cap, acum e momentul potrivit să o spun și tare: aș vrea foarte mult să te văd într-un film… nu „istoric”, noțiunea de filme istorice este o prostie… într-un film de inspirație istorică, unde să acoperi golurile pe care cronicarii nu le-au acoperit.

    Și ca rol, mi-ar plăcea să te văd în Vlad Țepeș sau Ștefan cel Mare.

    Păcat că patriotismul s-a demonetizat în ceea ce ne privește… și fugim de tot ce e românesc. DAR e doar o fază, ne revenim noi!

  46. Twenty spune:

    Norvegian pardon :sory: Am scris mai in graba :yuhu:

  47. Twenty spune:

    Mihai, lasa-ne cu cinematografia Americana all day. Sunt si filme-n Europa foarte bune. Nu exista doar Romania cinematografica si atat. Pana si-un horror (recent) din Suedia m-a impresionat. Are nota 8 pe arhicunoscutul IMDB, in timp ce o gramada (majoritatea chiar) a filmelor horror americane abia daca trec de nota 6.

    http://www.imdb.com/title/tt1139797/

    Cat despre Spilberg, sa-ti citez ceva:

    “Si vazand cum e realitatea din filme de Spielberg.. Iti zic, prietene, revino-ti in fire!”

    Totusi, nu vreau sa se inteleaga ca cei din State n-au filme bune spre foarte bune. AU, dar au si exceptii destule, pentru ca niciodata nu va exista padure fara uscaturi iar ei, chiar si ei, au destule uscaturi. Singurul lucru bun ar fi pentru unii mai ales: ca-i oferta mare acolo.. si mai usor de aflat de un film/filmul X, Y, Z.

    PS: Inglorius astept si eu cu nerabdare, doar ca eu (in “minuntata” noastra Romanica, (unde mai nou incep sa te aresteze, sa-ti dea amenzi ca downloadezi filme) n-am cinematograf in oras, asa ca trebuie sa astept sa DOWNLOADEZ (un format bun de vazut, un DVDrip). PENTRU CA N-AM UNDE ALTUNDEVA SA VAD, NU ca as fi o persoana rea si nu ma duc la cinema, doar ca N-AM UNDE. Pana si-n propriul oras ne duc primari cu zaharul ca “nu e normal sa avem gramada de fantani arteziene dar nu si cinematograf, e trist ca tineretul din oras sa se duca doar in club, pe la terase si atat”.. dar am vrea si FAPTE nu doar sa ni se zica ce nu-i bine. (de anii buni)

  48. sorincristian spune:

    intre timp uite si tu ce filme fac bulgarii

    http://www.youtube.com/watch?v=rR4EiUSoCqQ&eurl

  49. Gigel spune:

    Campanie umanitara: ajutati-l pe Gigel…

    Of, viata e atat de cruda uneori…
    Sunt un baiat extraordinar. Muncesc cat pot, adica pe coate, si din cat am avut mai am aproape o luna….

    http://gigelitatea.blogspot.com/2009/08/campanie-umanitara-ajutati-l-pe-gigel.html

  50. Alexa spune:

    Ca tot ai scris pe tema asta, as vrea sa-ti cer si eu ajutorul:
    Exista vreo posibilitate in tara asta sa gasesti filme romanesti?
    Uite, caut de o saptamana filmul asta: Dincolo de bariera (1965) [ http://www.cinemarx.ro/filme/Dincolo-de-bariera-Dincolo-de-bariera-81249.htmlchiar ].
    Nu stiu unde as putea sa dau de el. Nu vreau neaparat download gratuit. Platesc pentru el! Ai idee unde as putea gasi acest film?

  51. Aurora spune:

    Greu!!
    Se vede ca sunteti contemporanii/urmasii lui Ceasca(voi cititorilor/`comentatorilor`)! :shout:

    Bun post Bendeac! This is the reason why I love you:X :rose:
    De-abia astept sa-nceapa minunea aia pe Antena1, sunt super curioasa..desi nu promit c-am sa urmaresc..din octombrie sunt studenta..sper! :quote:

    Cat despre filme..wow..poveste lunga. Superbe sunt 10.000 B.C. si Apocalypto..al doilea e genial. Insa preferatele mele sunt Planet of the Apes si Time Machine..intr-un fel irelevant pentru post, but I really don`t care! :tomato:

  52. alexandra frumosu spune:

    o viata de rezerva de jodi picoult este cartea dupa care s-a facut filmul “my sister’s keeper”.este foarte buna ti-o recomand cu caldura

  53. IonutSya spune:

    ai mare dreptate!!! iti recomand sa vezi si marley and me, 17 again sau twilight (asta e facut dupa prima din cele 5 carti twilight) sunt printre cele mai bune filme din 2008.

  54. Cassy spune:

    Si inca ce actori am avut/avem. Dar dupa revolutie , ce filme s-au facut.. Sexy Harem Ada-kale , si alte tampenii in care actorii “batrani” ai romaniei nu se incadrau chiar bine. Imi place noua generatie de filme condusa de Maria Dinulescu si Tudor Chirila. Ei au talent si imi place mult de ei :) :yuhu:

  55. CALU LU FAT FRUMOS spune:

    Si cine-i de vina ? IATC-u ATF adica si ce va invata pe voi acolo :D Si dupa cum vezi nici alte tari nu reusesc sa tina pasu cu americanii, poate doar astia cu Sclava Isaura si Bd Paulista cu telenovelele lor inlacrimate. Doar daca te uiti la copiii care joaca in filmele americane si ramai masca fara studii si fara experienta. Dar au si americanii textele lor patriotice aiurea si exagerate in unele filme sau seriale pline de invataminte si morala (vezi Beverly Hills sau Independence Day). Dar nu se compara oricum. Iar pe de alta parte nu trebuie sa compari filmele facute pe vremea lu nea Nicu cu alea facute acum cand poti sa zici orice si sa faci orice. Erau alte vremuri. Cu totu altele decat ce-i acum asa ca da-le niste circumstante atenuante.

  56. Lia spune:

    OFFTOPIC:
    Acum imi dau eu seama de ce Monica Anghel si Buzdugan n-au urmat Divertisii la Pro, pt. ca ati croit-o din timp asocierea asta, inca de pe vremea cand au plecat grupul Divertis, asociere facuta probabil in buna intelegere cu Antenele inca de pe atunci. Monica Anghel e ok si cred ca iti va urma indicatiile (desi la ambii ma deranjeaza ca n-au studii de actorie). Cu Buzdugan imi pare ca va fi o reeditare a episodului Dragos Stoica dar sper sa ma insel. In continuare nu-mi place Buzdugan pentru ca ramane un amator pe care il apreciam doar daca avea talentul lui Gyuri Pascu dar nu-l are. Multora insa le place si isi are si el publicul lui din care eu nu fac parte. Dar cine sunt eu sa-mi dau cu parerea?!

    Daca lansati emisiunea doar voi 3, inseamna ca aveti acordul de principiu ca in iarna vor veni si restul Mondenilor. Daca veti fi trupa mai mare, inseamna ca Mondenii vor crede in steaua lor la Prima in continuare si se vor ambitiona sa va concureze, dar acum, pana nu incearca sa vada cum le iese fara tine, sunt si ei confuzi si nu stiu ce sa faca.

    Dar tu nu ne vei spune nimic pt. ca trebuie intr-adevar sa fie surpriza.

  57. Dorin Stefan spune:

    Salut Mihai. Subscriu la ce ai scris mai sus, si iti spun ca ai dreptate. Imi aduc aminte de copilaria mea, nu foarte indepartata, cred ca e vreo dif de 2 ani intre noi, daca tu ai 26, asa cum am vazut intro emisiune, eu am 28, si ii auzeam pe parintii mei ce entuziasmati erau de filmele romanesti. Mie mi se par oribile, si o sa-ti argumentez. De exemplu, voi ati vazut DECEBAL? film istoric. cred ca a fost pt prima oara, cand am simtit cea mai mare stare de regret, a vietii mele, ca m-am uitat la el. Ce penibil. Actiunea se petrece, cred ca in maxim 3 cadre. Nu stiu daca erau 4, poate prin vrun fade. Actiune de 2 lei, personaje, grozanice. Un altul pe care am regretat ca l-am vazut este NEMURITORUL. Voi ati vazut personajul “LIMBA” interpretat de Jean Constantin, care in seriile trecute, parea mai hazliu? Doamne, de o falsitate uluitoare. De ce trebuie sa ii privim cu atata admiratie, niste personaje atat de fade, regie de 2 bani, scenariu nu mai zic, doar pt ca-s ai nostrii? Dupa ce moare moldovan reinvie??? WTF? Si multe altele. La cele istorice m-am oprit dupa DECEBAL. Acum recomandari. – The pursuit of happines, 7 Pounds, Beyond Borders (chiar daca-i mai vechi).

    PS Acum m-am blocat putin, revin…

  58. Desdemona spune:

    Nu te mai compara tu domnule “am fost vedet si mi s-a urcat la cap” cu Madonna. Tu esti un produs al Romaniei doar atat, si asta nu iti permite sa ai intarzieri la spectacole pt ca nu mai esti distribuit. Madonna este cunoscuta in lumea intreaga. Tu domnule cinefil pana sa critici ar fi cazul sa arati si ce poti sa faci, exceptie facand maimutareala. Nu ai cultura cinematografica, te hranesti cu efecte 3d si cam atat. Steven Spielberg a reusit sa refaca filme ale unor mari regizori precum Alfred Hitchcock, sa ia tot suspansul si frumusetea din ele si sa le transforme in niste rahaturi comerciale. Este ca si cum m-as aseza cu fundul pe chipu Monalisei. Care este antonimul lui Stephen Talent? Steven Spielberg asta e. Ai inceput sa te prostituezi pt un contract de cateva mii de euro, ti-au murit neuronii. Rolul artei este sa-l ridice pe om, sa il lumineze si nu sa il faca sa planga. Inteligenta artistica nu este sinonim cu inteligenta emotionala. Daca vrei sa plangi, uita-te la telenovele. Sau mai bine infige-ti un cui in talpa. Daca arta nu-l ridica pe om atunci este un viciu nepedepsit, o incadram la moravuri si ii punem accize ca la tigari. :yuhu:

  59. gogu spune:

    pai ce parere sa am cand 90% din persoanele pe care le stiu se uita la film pentru ca “are 9 juma’ pe imdb” sau “ala e un cacat de film! -L-ai vazut? – Nu! -Pai si atunci? -Pai a luat 6 pe imdb!”. E doar incredibil cat de usor sunt persoanele din ziua de azi manipulate. Cat despre actorii nostri…eh…vorba ta, noroc cu americanii ca mai fac filme pentru public nu pentru festivale de rahat sau mai stiu eu ce.
    Poate intr-un viitor oamenii de prin sfecla romaneasca vor incepe sa gandeasca singuri, nu sa gandeasca 1 si restu sa fie turma de oi dupa magar.
    :hat:

  60. Anti Gelu spune:

    Cat despre “filmele” romanesti…ele sunt cum sunt din cauza celor care le fac si partial, a “actorilor”. E plina Romania mai nou de actrite cu CV facut pe la Meteo Si telesport si de “producatori”…facuti la apelul bocancilor.

  61. Anti Gelu spune:

    Mai incearca si filme franceze iar cele cu umor negru englez sunt the best (Snatch, Layer Cake, Locke Stock and two smoking barrels, etc)

    Sunt curios cum gasesti carpeala lui Tarantino…s-a vrut genial dar nu i-a iesit mai nimic. Bradu se screme mai tot timpul sa scoata un accent si ii iese tot timpul cel din Snatch. Iar cu 2-3 scene nu faci un film de 2,5 ore.
    Daca vrei sa il vezi pe Daniel Bruhl in ceva mai bun, cauta “Ein freund von mir” iar cu Til Schweiger “Keinohrhasen”/Barfuss, etc…restul ii poti vedea in The Red Baron.

  62. Alecsandra spune:

    Eshti cel mai tare:|… ai mare dreptate:X
    Te iubesc:P

  63. diana spune:

    vroiam sa spun ca uite cine devine actor – nu sunt invidioasa deloc- dar un actor cu talent si cu facultatea facuta nu are atata notorietate in urma unei telenovele.

  64. Roxx spune:

    In clasa a 10-a am facut un scenariu dupa “Lorelei” a lui Teodoreanu,a fost un proiect de nota 10,la romana.Profu` m-a apreciat f mult,desi in teze imi punea si 3 fara probleme..
    Sunt curioasa dar ar putea vreodata cineva sa faca un film dupa el..

  65. diana spune:

    auzi?
    adica vezi in cancan -stiu :tomato: don t kill me -da’ mai arunc cate un ochi “http://www.cancan.ro/2009-08-29/S-a-inscris-la-facultate-fara-diploma-de-bac.html”

  66. Amaya spune:

    Si eu am plans la “My sister’s keeper”. :sad:
    E intr-adevar trista directia in care se indreapta filmele romanesti.N-o sa vedem niciodata o ecranizare ca cea la “Viata pentru sora mea” sau o comedie la care sa razi pana la epuizare ca “The proposal” sau un film cu o poveste care sa te capteze pur si simplu.
    Nu inteleg cu ce te ajuta un premiu la Cannes daca lumea nu se uita la filmul tau, iar in cel mai rau caz nici nu aude de el.
    Nu cred ca se va produce vreodata o “revolutie” cinematografica la noi in tara. Nu cata vreme vor exista festivalurile. :nono:

  67. Ioana spune:

    n-ai avea nicio surpriza sa fii respins cu filme ca si The Hangover sau The Proposal. Doua filme incredibil de simpliste si cliseistice. Hai ca la The hangover chiar am mai ras, dar the proposal e de-a dreptul penibil.
    eu zic sa tragi cu ochiul si la niste filme europene..

  68. irina spune:

    mie nu prea imi plac filmele romaneti ma plictisesc la ele nu au aproape pic de actiune si nu te induioseaza deloc ….dar sicer mie mi au placut BD-urile am ras la unele faze in rest celelalte nu au sare si piper si parca nu transmit nimic :-j:-j :shout: ;) :yuhu:

  69. Bianca spune:

    offf…daca as avea cinema la mine in oras m-as duce la toate filmele :D

  70. L spune:

    am tinut-o p’asta prea mult ca sa n-o zic:

    va lamentati care mai de care pe aici, cum de-a ales Bendeac sa plece “tocmai la Antene”, la Mogul, etc. Eeeextraordinar!!!
    Pai nu v-a intrebat el, iubitilor, in chestionar inainte de a se muta, ca ce televiziune preferati, la ce va uitati mai mult (sau asa ceva) si majoritatea au raspuns Antena 3 – Badea rulzzz??? Acu’ nu mai e bine! Hai, zapp la nani ca sunteti suciti!

  71. cornelia spune:

    din toate filmele romanesti,apreciez seria BD…genial…si..cam atat.bafta:|

  72. Crisu' (cu apostrof) spune:

    Poate ca esti tu amuzant si ai charisma dar nu poti contesta talentul actorilor romani.Cel putin atunci aveam niste actori acum avem niste mascarici penibili.Pacat ca nu poti vedea dincolo de tine…deja incepi sa ti-o iei in cap si nu e bine.Toma Caragiu iti spune ceva?Amza Pellea?Victor Rebengiuc?Si lista poate continua..ne pare rau ca nu te-ai nascut tu in America pentru a putea fi fericit..chiar m-ai dezamagit cu postul asta..pacat.. :cry:

  73. Lia spune:

    Pfffff!!! … Ma faci sa zambesc, Bendeac! Despre ce vrei tu sa vorbim acilisa?!? Ce te-ai gasit matale sa compari?!? Mmm? Pai, sa-ti amintesc eu cu ce au cucerit americanii lumea? Cu ciunga (chewing-gum) si cu productiile Hollywood-ului au cucerit americanii lumea. Atunci, despre ce vorbim?

    Mai, doar ce le facui wodoo tiganilor :twisted: in postul trecut ca acu’ sa le gasesc, in mod paradoxal, cel mai mare defect ca fiind o calitate in anumite circumstante. Despre ce este vorba?!
    Pai, mi-e ciuda ca romanii nu stiu sa fure, ma! Sa fure precum tiganii dar nu de oriunde ci din maiestria americanilor la productia de film. Dar ce vorbesc eu de tigani? Japonezii cum ajunsera ei in varful piramidei? Furand tehnologie de prin Germania, Elvetia si America, infiltrandu-se in mari companii cu „noi suntem mici, galbeni si nu stim nimic” ca mai apoi, cu o disciplina tipica rasei, sa se cocoatze taman in varful tehnologic al omenirii. Se cheama ca furi meserie, nimic gresit.

    Problema lor insa e alta, pt. ca si atunci cand se apuca sa fure, in loc sa adapteze parca ar traduce mot-a-mot, rezultand un film cam asa cum se pricep sa traduca anumite titluri: Deer Hunter -“ Draga vanatorule” :rofl: adica vorba lui Marin Moraru: “monseur” se scrie, monseur se citeste (si nici macar nu scria “dear”).

    Cred eu ca stereotipiile romanesti in productia de film se datoreaza manierei invechite a felului in care scoala noastra pregateste regizorii.
    Totusi, cum de au scapat cateva filme romanesti sa fie daca nu bune macar digerabile? Sa fi razbit cativa autodidacti facand exact ceea ce presupun ca faci tu? Adica analizezi si iti insusesti noi moduri de lucru vizionand cam tot ce apare. Mi se pare a fi un gest elementar.

  74. Ckub spune:

    La inceput imi venea sa fac pe mine de ras de parca as fi citit prin ochii brailencei desi situatia e destul de naspa sia sta spusa de cineva care activeaza in domeniu.
    Oricum ca o parte amuzanta incercand sa faca personaju Mihai Viteazu mai uman in film parca si vad:
    Vine falnic pe cal:-Pofta ce-am poftit!
    Boier:-Aaai,ma leshi marie?cum sa ramai asa in istorie mai cu acent
    Hh..hh…hh.. Ahhmet..hh …hh …Pohhta.
    -Pofta ce-am…..eee sa-mi bag p…..icioarele nu-mi iese.Piei din fata mea netrebnicule.

  75. Dan Luca spune:

    Mda… Cam aceasi parere o am si eu despre filmele romanesti. Doar ca arunc vina mult mai mult pe regizori.
    Off topic. hai sa iti prezint un joc tip browser interesant. http://www.erepublik.com Arunca o privire asupra lui… Merita

  76. pedros spune:

    my sister’s keeper e o prostie de film, n-am rezistat decat la jumatate din el

  77. Raluca spune:

    E foarte tare “Inglourious basterds”, un film in care Tarantino s-a folosit mai mult de poveste decat de violenta…si-a iesit ceva foarte bun.

  78. altcevaa spune:

    Trebuia sa spui si ceva despre fosila de sergiu nicolaescu care ma scarbeste

  79. CRICRI spune:

    Seara buna!
    Intr-adevar, ”my sister’s keeper ” e un film emotionant nu atat pentru faptul ca prezinta o drama, cat pentru felul in care actorii reusesc sa transmita emotii….
    ”The four feathers ” ai vazut? Impresionant film..”Modigliani” la fel..mai vechiute ele asa..
    Film romanesc pe care l-as revedea in fiecare zi;”nunta muta”.Singurul.Genial.

  80. ilie mariana spune:

    mishu zi-mi te rog cand te vedem la Metropolis? pe 13 Septembrie?!?…merci… :hat:

  81. hpv spune:

    mie intotdeauna o sa-mi placa B.D-urile :)
    dintre filmele noi romanesti ..nu m-a impresionat niciunul ;)

  82. drstoica spune:

    Acu’, Misule, hai sa aruncam o privire si mai apasata fenomenului. “Restul e tacere” a fost facut pentru public, pentru incasari, pentru succes de “box office”. Tie ti s-a parut ala un film bun? Ai ras sa te prapadesti? Dai o nota mai mare filmului in discutie decat altora gen “E Pericolo Sporgersi”, “Asfalt Tango” sau “Filantropica”? Pai, “Restul e tacere” e tira pe langa tot ce-a facut Caranfil in trecut, mai putin productia frantuzeasca.
    Eu cred ca jalea din filmele romanesti vine din nepricepere, din nepotisme, din lipsa unei viziuni sanatoase asupra publicului si asupra cinematografului in general. Nu cred ca un regizor gandeste din start un film ca sa castige Oscarul. Pur si simplu, romanii sunt setati (deocamdata) pe niste cacaturi asa cum invata ei in scoala, “civilizate, educate, decente, cu mesaje de valoare” sau, dimpotriva, pe obscenitati extreme ca sa socheze, chiar daca sunt incoerente, ilogice. Intr-un film romanesc si injuratura e artificiala, nici p-aia n-o crezi! Desi, ai vazut cum apare strigatura din barca in “E Pericoloso Sporgersi”, in timp ce aia doi porumbei se vrajeau la modul aproape serios pe pod. E o rupere de ritm, un contrast care apare firesc la momentul respectiv. Soldatul de pe pod incearca o relatie cu minora… si trec camarazii (fara nicio legatura) cu “Azi e 9, maine-i 10, / P..a mea, armata trece!”.
    Da, discutia e lunga si tine de multe aspecte. Pornind de la scenaristii de doi lei care nu vor cu niciun chip sa invete de la americani, continuand cu castingul, cu actorii si terminand cu regizorii. Am lucrat cu John Vorhaus (creatorul lui Bundy) si am ramas placut socat de cum intelege omul ala comedia. Cu totul altfel decat se face ea in Romania. N-ai idee ce refractari erau romanii (nu toti) la sfaturile lui. Pana sa-l cunosc pe el, incepusem deja sa traiesc cu impresia ca habar n-am ce-i un scenariu, ce-i o gluma buna, “incercam sa invat” de la ai nostri. N-am s-o mai fac niciodata, e clar.
    Iar actorii… “actorii” care se cred buricul pamantului si dau replicile cu vorbele lor proprii, total pe langa, rescriind textul, nerespectand mai deloc linia scenariului pe criteriul “lasa ca stiu eu, am experienta, ma cunoaste lumea”… Bleah!
    Da, ma, astept ziua in care industria cinematografica romaneasca va lucra pentru public, va trata si alte subiecte decat alea cu traiul greu, ceausismul si coruptii. Hai sa dam noroc in cinstea unor viitoare filme romanesti bine facute! :)

  83. kitylilu spune:

    inglorious basterds :D .. ma duc maine sa il vad.. salutari din michigan

  84. Cristina spune:

    Si tu acum, zici ca esti nebun. De ce sa faca filme pentru oameni cand ei tot ce vor este GLORIE? Hai sa fim seriosi. Singurul mini-serial din Romania care mi-a placut a fost BD, am ras si pe burta si pe cur de la el, in schimb .. am vazut 4 luni, 3 saptamani si doua zila, a fost ok, boring dar .. ideea-n sine mi-a placut (sunt fana a filmelor de pe vremea comunismului) in schimb, Mondenii.

    Pai sincer, eu cand ii vad pe adevaratii mondeni la TV, parca aia-s actori (in cazul politicienilor, chiar este vorba despre actorie) dar eu prefer sa ma uit la tine, Anghel, Deea si Mirela :) In fine poate candva veti face voi un film. Pup ca mi s-a f**** tastatura. :rose: :kiss:

  85. Lil spune:

    vazand postul tau,am inceput sa ma gandesc la filmele romanesti kre mi-au placut in adevaratul sens al cuvantului.si am ajuns la concluzia k sunt exact cele pe care le-ai scris tu :
    actorul si salbaticii(unde ti se face pielea de gaina la monologul lui caragiu)
    filantropica(un film pe care experti il considera de prost gust dar care este si akm iubit de public)
    cuibul cu viespi(unde razi cu lacrimi dar tot asa ramai miscat la faza d final)
    BD-urile(cred k sunt singurele filme romanesti unde razi k lacrimi)
    si as mai adauga asfalt tago,morometii si nunta muta(iti zic sincer k aici am ramas nemiscata o ora cred din cauza sfarsitului la care nimeni nu se astepta).

    Cat despre Un om in loden ,tot nu stiam ce film sa vad in seara asta mersi ;)

  86. criss spune:

    :) ) a nu-stiu-cata oara ? eu nu am rezistat in niciodata sa vad un film romanesc in intregime :oops: . cat despre “My sister’s keeper” astept sa ruleze si in cinematografele din Iasi :-W

  87. spinarella spune:

    e frustrant nu doar pt artisti, care nu au oportunitatile celor din state (si nu pt ca nu ar fi la fel de talentati). e frustrant pt oricine. eu am fost vara trecuta in state si am venit plangand acasa. e incredibil. filozofia lor de self made man e foarte motivanta si americanii sunt crescuti in spiritul asta. e frustrant pt noi si nedrept…atat de nedrept ca, in comparatie cu ei, noi inca suntem la nivel de ev mediu

  88. elena spune:

    nu tie sila sa spui :nono:

  89. elena spune:

    Buna…. mishu nici nu stiu ce sa mai zic…..stiu ca iti voi posta ceva in afara subiectului dar asculta…….deci….tu iti dai seama macar un pic ca prima tv si mai ales mondenii isi vor pierde farmecul fara tine…sa fim serios acum si de la tn ma astept la seriozitate…..cn se uita la antena1….oamenii se uita la observator la sport (mai putini) si poate la filme…in rest totul este de 32% poate razvan si dani si in gura presei…..95% din fanii tai spun ca nu ii mai intereseaza persoana ta (si stiu asta de pe alte siteuri si de la prietenii mei)…..in schimb gansestete prima tv este exact ca o famile pt u in primul rand pt ca AI FOST la mondenii ..in al doilea rand pt ca ai fost la vedete-n figuri si in al treilea rand pt ca ai fost carcotasi(INVITAT)……..tu acum ti-ai parasit familia si cel mai important mama MONDENII….cand a plecat dragos stoica imi parea foartea rau dupa el si prietenilor mei la fel…..dar nea ramas macar o scanteie de speranta ca tu vei ridica emisiunea din nou pe picioare….acum spune si u ce personaje din lumea mondena vor mai fi? basescu nu va mai fi iar elena udrea este nimik fara el…..simona senzual si diana munteanu(poate)dar fara popoet nu are nici un farmec….becali a plecat deja iar banel nea parasit….naomi(care era aproape cea mai indragita)nea parisit si deasemenea veveritele nu au nici un farmec fara ea…..fernando de la carasebes pleaca…..mircea solcanu deasemenea aproape cel mai indragit poate chiar cel mai indragit iarasi pleaca….familia pornake deja se desfiinteaza fara capul familiei….emonel de care ne va fi dor pleaca….andreea banica nu va mai fi pt ca fara elvys preslei spusul banica o paraseste iar iar mihaela radulescu fara andreea marin nu are farmec….si mai sunt asa o gramada de personaje…cine mai ramane?nikia,okioshow care fara personajele interpretate te tn nu are nici un farmec,romeo fantastic si marinela nitu si atat?ce personaje mondene mai veZi la tv care pot fi imitae la mondenii? 1-2 si atat? doar cu atat vor supravetui mondenii….sincer stiu ca tu vei nega in fata publicului dar eu cred ca te duci pt bani pana si u ai spus ca un actor nu este platit destul de bn sa duca existenta in romania…..sincer da nu te supara esti prost pt ceea ce ai facut imi va parea rau un singur lucru pt care inca mai tin la vechiul bendeac este ca ai talent…..ai devenit un actor in adevaratul sens al cuvantului aici la prima….ai facut o mare greseala ca tiai lasat colegii cu care ai stat aprroape 3 ani si care tin cu adevarat la tn…iai parasestit akum cand insfarsit vati perfectionat platourile de filmare si vati facut un studio…imi pare foarte rau…ADIO VECHIUL MISHU BENDEAC :shout: de care imi va fi dor>>>>bun venit noul MIHAI BENDEAC la care nici macar nu ma va duce gandul…recunosc poate am sa ma uit la u odata sau e 2 ori sa vad cum dai cu piciorul la toata adevarata ta familie si la contractul care lai semnat cu atat de mult suflet si madrie ca vei fi la prima :nono:

  90. Anca Filip spune:

    Mai degraba faci mai putine dar le faci f bine decat sa faci f multe si proaste.

    :quote: A MASTER invests TIME and LOVE in a FEW – ADICA PUTINE – ACHIEVEMENTS!!! :quote:

    :yuhu:

  91. Anca Filip spune:

    s-a facut dupa amiaza pana ai postat domnule Bendeac

    INTEGRITATEA???

    aceasta unde o gasesti???

    http://dexonline.ro/search.php?cuv=integritate

    INTEGRITÁTE s.f. 1. Însușirea de a fi integru; cinste, probitate; incoruptibilitate. 2. Însușirea de a fi sau de a rămâne intact, întreg. 3. (În sintagma) Integritate teritorială = principiu de bază al dreptului internațional potrivit căruia fiecare stat are dreptul să-și exercite deplin și nestingherit suveranitatea asupra teritoriului său. – Din fr. intégrité.

    INTEGRITÁTE f. 1) Caracter integru; sentiment al demnității, dreptății și conștiinciozității, care servește drept călăuză în conduita omului; onestitate; cinste; probitate. 2) Stare a unui lucru întreg, intact. [G.-D. integrității; Sil. -te-gri-] /<fr. intégrité

    Unde iti este caracterul INTEGRU pe care presupun ca il au actorii profesionisti de la Hollywood si regizorii americani.

    PRECIZIE, RIGOARE si RESPECT.

    Parca spuneai ca tu iti lasi fanii sa astepte maxim 10 min la un spectacol dar uite ca tu ai reusit sa postezi un amarat de articol unde ai dreptate in legea ta dar DUPA CEL PUTIN 10 ORE

    HMMMMMMMMMM not good DOMNULE CARE ITI DORESTI sa FII OMUL DE TELEVIZIUNE NUMARUL UNU.

    Asa ca nu prea esti indreptatit sa o critici pe Madonna caci A INTARZIAT.

    Intai vezi-ti de viatza ta si SA FII MEREU CEL MAI BUN IN CEEA CE FACI si DUPA te mai iei de altii….sfat valabil chiar si mie SUBSEMNATEI, ANCA Filip.

    Cu drag!!! stii tu cine! :P

    :yuhu: :yuhu: :yuhu:

  92. yoyo spune:

    totusi, sper ca nu contesti talentul lui Arsinel sau Jean Constantin. Mai trebuie sa cresti nițel. intradevar nu avem filme, dar avem cativa actori buni, care interpreteaza roluri memorabile(ma refer la teatru).

  93. Ionela spune:

    Tu?Tu ai plans DOUA ore? :) Zau,nu-mi vine sa cred.Am sa caut filmul sa-l vad.Eu niciodata nu am plans la vre-un film,dar daca tu ai plans,merita sa-l vad.
    Si da…toti stiu ca filmele americane sunt CELE mai bune.Exceptand filmele actiune :roll: Toate au acelasi scenariu,cu actori diferiti.Cineva ii cere ajutorul eroului principal,el accepta,el se bate cu toti,la sfarsit cu cel mai rau dusman al lui,il omoara cu greu,salveaza fata.La sfarsit se saruta,iar apoi presedintele in suna sa-l felicite. :roll:
    Le urasc!!Tatalui meu ii plac,si cand le vad,ies din camera si merg citesc.Datorita lor cred ca am citit cateva romane :)
    Te pup si te respect. :tang:

  94. Alex... spune:

    am vazut ” my sister’s keeper” acum 1-2 luni cand a aparut e superb :sad: :X… de atunci nu ma uit decat la drame :lol:

  95. iuliana spune:

    Domn Bendeac,
    De la cine au invatat facatorii de filme sa faca filme proaste? de la unii la fel….Mai mult nu zic. Doar ca intre un film romanesc in care sunetul e de cacat sau actorii joaca precum la Putzicoia din vale la caminul cultural si un film american siropos de te tragi pe vene sa se indrepte ,oare ce as alege? :nono:

  96. Daniel81 spune:

    “The Boy in the Striped Pyjamas” … N-ai voie sa-l ratezi.

  97. youa spune:

    bine spus.ca de obicei.bravo Bendeac!

  98. xayide spune:

    in apararea regizorilor romani, in legatura cu filmul “Miss Litoral”, pot sa spun ca atunci eram mai “mici” si mai “prosti” :sory:

  99. mihaitza spune:

    UNDE IL VEZI ???????????????? Raspunde te imploor :D

  100. MaTeI spune:

    n-am mai vazut un film romanesc bun de la ”Restul e tacere”. in care, apropo, ai aparut si tu in secventa de inceput…filmul acela a avut o epica interesanta si captivanta, in genul filmurilor hollywoodiene, mi-a creat acea emotie pe care ar trebui sa o transmita toate filmele…din pacate e unul dintre rarele filme romanesti autohtone bune… :shout:
    Te Salut si cel mai important Te RESPECT!!! :brear:

  101. nico spune:

    ai dreptate. e pacat sa vezi ca avem actori talentati care nu au posibilitatea sa-si dezvolte calitatile. eu de exemplu astept sa vad intr-un film, sa citesc pe fata si in actiunile actorului, trairi reale, sentimente, ganduri, exact ce vrea scenaristul sa transmita, nu doar sa spuna din gura ceea ce eu ar trebui sa inteleg.
    “marea mahmureala mi-a plaut ffff mult ;) )
    pup

  102. Angy spune:

    singurul film romanesc vechi care mi-a placut a fost “Morometii”, unde V. Rebenciuc e magistral (parerea mea)… mai mi-a placut “Filantropica”, in rest…nu am rabdare sa ma uit la filmele romanesti oricat mi-as impune… prea multa vorbarie fara nicio relevanta pt actiune sau evolutia personajului, doar de umplutura. plus ca actorii sunt atat de putin convingatori, parca si vocile le sunt false, nu doar trairile… :nono:



Adaugă un comentariu

 

Anunţă-mă despre viitoarele comentarii

 

 

Copyright © 2008-2012 Mihai Bendeac.Ro Toate drepturile rezervate. Administrat si intretinut de: Oversize