IMBECILITATEA TRADITIILOR, SUPERSTITIILOR SI OBICEIURILOR ROMANESTI

25 Ian

Se sustine insistent faptul ca romanii sunt credinciosi. Mai ales cei de la tara! Ce incerc sa demonstrez in continuare este faptul ca, de fapt, credinta romanului este frica egoista de soarta.

1. Biblia spune ca Raiul apartine in primul rand celor nevoiasi. Cu toate astea, atunci cand un om este inmormantat, i se pun bani in buzunar “ca sa-si plateasca vamile”. Deci si pe lumea ailalta e tot pe bani?

2. Raiul este descris in niste termeni fantastici. Este taramul perfect. Cu toate astea, dupa inmormantare se face pomana ca sa aiba mortul ce manca pe lumea ailalta. Se dau de poamana haine ca sa nu-i fie frig si daca se intampla sa curga bautura pe jos, e clar ca “cere raposatul”. Deci Paradisul e, de fapt, mai rau decat aici? Un loc plin de nevoi, unde sufletele ajunse nu au haine, mancare si bautura?

3. Daca scapam sare pe jos e semn de ghinion. Asadar, suntem pedepsiti grav pentru neatentie.

4. Un copil nebotezat e considerat “pagan”, iar daca din nefericire moare nu i se face slujba. Asadar copiii nu vin de la Dumnezeu ci din Iad?

5. Biblia ne invata sa ne iubim aproapele. Exista in multe localitati traditia ca, in fiece an la Nasterea Domnului, localnicii sa se imparta in doua cete si sa se bata cu batele.

Numai din aceste 5 puncte tragem urmatoarele concluzii: Dumnezeu ne cere taxa dupa moarte, ne-a mintit in legatura cu Raiul, e atat de dement incat ne pedepseste daca scapam sarea sau daca trecem pe sub o scara, ne trimite copiii din iad si incita la violenta.

Tu ce parere ai?

VN:F [1.9.3_1094]
Rating: 7.9/10 (16 votes cast)
IMBECILITATEA TRADITIILOR, SUPERSTITIILOR SI OBICEIURILOR ROMANESTI, 7.9 out of 10 based on 16 ratings

193 Comentarii pentru “IMBECILITATEA TRADITIILOR, SUPERSTITIILOR SI OBICEIURILOR ROMANESTI”

  1. Catalin 25. Ian, 2010 at 5:40 AM #

    Cel mai tare post al tau de pana acum. Felicitari!!! Gandeam astea de mult, dar parca tu le-ai exprimat si mai bine.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  2. Skates 25. Ian, 2010 at 5:52 AM #

    Din pacate oricine are la indemana o biblie iti poate demonta argumentele cu citate mizere si apoi iti va spune ca biblia e cuvantul domnului, ca n-ai dreptate si ca o sa ajungi in iad.
    Spre exemplu (si nu voi continua, fiindca sunt de parere ca biserica este o institutie care perversteste si complica ceea ce ar trebui sa fie de la sine inteles: bunatatea): toti, cand ne nastem, se presupune ca mostenim pacatul ala vechi, de la adam si eva. Asa ca ne nastem pacatosi, iar prin botez se iarta pacatele alea cu care noi n-am avut nimic de-a face. De-aia nu se face slujba daca moare un copil nebotezat, fiindca undeva, candva, e posibil ca doi evrei sa fi mancat un mar la indemnul unui sarpe, iar un nene cu barba s-a suparat pe toti spermatozoizii de-atunci si pana acum.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  3. crysse 25. Ian, 2010 at 6:08 AM #

    Intr-adevar suntem un popor credincios….Obiceiurile de care spui nu sunt chiar peste tot si sunt exagerari…De exemplu la mine in zona Galatiului sa scapi sarea pe jos nu aduce ghinion si dimpotriva e de bine.Suntem credinciosi si credem in Dumnezeu chiar daca preotii sunt cum sunt…Tu faci mereu referire la exceptiile din cler dar nu toti preotii sunt asa cum ii vezi tu…Iar faptul ca daca vrei sa fii credincios sa fii pt tine ca nu e nevoie de biserica si preoti iar nu e bine pt ca fata Sf.Liturghie nu exista mantuire,n-ai cum sa ajungi in rai…sa stii ca nu-i asa usor sa intri in gratiile lui Dumnezeu.Poate tu ai citit doar Biblia doar ca o oarecare alta carte dar nu se citeste asa…iti trb o oarecare pregatire inainte…
    Nu stiu, sunt multe de zis pe tema asta dar sa stii ca nu ai dreptate mereu in privinta asta…Nu te-ai “documentat” destul.Oricum este foarte greu sa intelegi anumite lucruri care exista dar nu le poti dovedi….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  4. Cristina 25. Ian, 2010 at 6:25 AM #

    Referitor la punctul 4. Prin botez un copil intra in comunitatea religioasa. Daca el nu este botezat nu apartine nici unei religii,ceea ce mi se pare ok.In sensul ca eu nu mi-as boteza copilul pana la varsta de 18 ani,varsta la care il voi lasa pe el sa decida.Daca eu il botez si il integrez intr-o anumita comunitate iar el la o varsta mai mare isi schimba religia, acest lucru este considerat un mare pacat.Asa ca de ce sa nu-l las pe el sa aleaga?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  5. Serban 25. Ian, 2010 at 6:47 AM #

    http://www.youtube.com/watch?v=Pqs5NhMMtw0

    http://www.youtube.com/watch?v=gPOfurmrjxo&feature=related

    aici, la astea cu biserica le nimeresti putin da’ esti la distanta mare.cred ca vrei sa zici cam ce zice asta din linkuri, doar ca nu prea iti iese.bati prea departe uneori, cum a fost cu imbecilitatea din postul cu distrugerea bisericilor si prea pueril la prostiile cu superstitiile.deci in parte, aberezi.nu sunt un bun crestin, chiar departe de asta, dar tu bati campii

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  6. Serban 25. Ian, 2010 at 7:01 AM #

    unele sunt traditii cum zice si in titlu…stii ce-s alea?traditii???si sa colinzi de craciun e o traditie.aia nu e imbecila?s-auzi 3 copilasi cantand “astazi s-a nascut hristos?” ce naiba, nu s-a nascut azi…e traditie, e frumos.in unele locuri oamenii isi fac masti din scoarta de copac si cheama ploaia.o traditie pt evitarea secetei.TRADITIE.e ceva ce se obisnuieste sa se faca din popor, fara a avea legaturi cu realitatea.cred ca asta-i o definitie potrivita.nu mai fi asa cap patrat si vezi-ti de treaba.ca nu o sa schimbi mentalitati, nu o sa salvezi lumea si nu o sa fii presedinte.revino-ti si fa ce stii mai bine, teatru si imitatie.da’ termina naibii cu atitudinea asta revolutionara cu tendinte anarhiste…bafta

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  7. deea 25. Ian, 2010 at 7:41 AM #

    toate decurg din diferite interpretari ale Bibliei.am innebuni daca am afla toate raspunsurile
    noroc :brear:

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  8. iceman 25. Ian, 2010 at 7:45 AM #

    Lumea nu a fost creata odata cu religia crestina, asa cum multi ar vrea sa creada si, in ciuda sustinerii politice si a violentei cu care a fost inoculata, nu a reusit sa stearga in totalitate vechile religii si traditii. Asa cum intreaga lume se imbraca in stafii de Haloween sau face cadou inimioare de Valentine day, asa, in antichitate au existat influente venite din partea unor civilizatii: de ex: vama mortilor-concept de provenienta greaca conform cauia luntrasul Caron ii trecea in lumea de dincolo numai pe cei ce aveau bani la ei.
    Cu toate ca sunt crestin si cred in Dumnezeu, sunt constient ca aceasta religie a fost zidita pe un fundament fragil, de asta nu a reusit sa inlature in totalitate vechile religii si a imprumutat unele idei pentru a completa ce ii lipseste.
    Pe de alta parte, credinta si logica sunt doua puncte opuse, ele nu pot fi privite simultan deoarece una elimina pe cealalta, fiecare trebuie privita separat prin ceea ce este, prin prisma naturii si rolului ei in existenta noastra ca spirit iar noi trebuie sa le tinem in echilibru si sa nu comitem greselile inaintasilor si contemporanilor nostri de a le elimina pe una sau cealalta.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  9. Rontzy 25. Ian, 2010 at 7:48 AM #

    Ce parere sa mai am….una destul de contrariata in tot ce tine de Biserica!

    Concluzia este ca tot in pamant ajungem odata si tot in pula ii va durea de “noi” pe ABSOLUT toti membrii familiei(dupa aproximativ 2-3 luni)…hai da-o cacat de treaba!!!! :?

    Mi-e SCARBA de tot ce-i in jurul meu,de toti credinciosii,de toti patriotii de atatia prosti ce sunt pe asta lume!Mi-e FRICA sa merg la medic pentru ca stiu ce ma asteapta,2 ore numai in sala de asteptare in care poti sa si mori nici pula nu te baga in seama!!!

    Nu stiu cat vom mai suporta bataia asta de joc! :!:

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  10. bebito22 25. Ian, 2010 at 7:57 AM #

    A nu se confunda religia ortodoxa, obiceiurile anumitor zone, superstitiile sau alte chestii de genul asta cu idea de DUMNEZEU. In mod cert exista o entitate superioara noua, o energie, un suflu, o idee. De aici si pana la basme cu rai, iad,ingeri, vami pe lumea cealalta e cale lunga. Dumnezeu nu este definit in Biblie, nici in Coran. E unul si acelasi pentru toti, indiferent ca ii spune Inuaki, Budha, Alah sau Iehova. Cred cu tarie ca definirea pacatului e o chestie interpretata abuziv de catre clerici. Totul este permis in viata asta, atat timp cat nu faci rau celui de langa tine. Cele 10 porunci sunt niste reguli de bun simt pentru convietuirea intr-un grup social. Faza cu Moise si placile lui e fabulatie. La fel si 99% din Biblie.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  11. ionut 25. Ian, 2010 at 8:02 AM #

    Eu cred ca superstitile au inlocuit de mult credinta adevarata!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  12. rocsana 25. Ian, 2010 at 8:12 AM #

    deh…vorbe si vorbe, eu nu le bag in seama…
    app, deja imi imaginez un articol preluat de publicatiile de scandal in care te critica pt vorbele de mai sus. n-ar fi exclus sa vedem un titlu de genul “mihai bendeac: dumnezeu e dement ca ne pedepseste daca varsam sarea” sau “bendeac impotriva lui dumnezeu” …
    daca pana diseara o sa apara vreun articol despre tine si mi se adeveresc presimtirile..o sa revin cu numerele de la loto :) )
    o zi buna… :hat:

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  13. bibi 25. Ian, 2010 at 8:13 AM #

    Decat de chestia cu sarea ce stiam si eu:))
    Si de copil din ce am auzit eu..se naste cu pacatul lui Adam si Eva..si d-aia trebuie botezat..acum..fiecare cu superstitiile lui:))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  14. Upanishada 25. Ian, 2010 at 8:13 AM #

    sunt de acord cu tine. asa cum am fost de acord, in ceea ce ai sustinut cand ai fost invitat la Sinteza Zilei. E o grava gargara faza cu religia, cu toate aceste TREBUIE SA FACI si TE VA BATE DUMNEZEU… Sunt constienta ca acel divin ce exista este energie pozitiva pura, pe care noi o numim iubire – iubirea pt tot si pentru noi insine. Daca am sti sa iubim cu adevarat, ne-am salva cu totii si am avea o planeta frumoasa cu oameni frumosi si sanatosi, dar cum nu stim, preferam ajutorul de undeva de SUS, din NEANT, care nu vine si nu va veni, pentru ca nu este. In loc sa ne uitam in noi, privin in exterior. E mai simplu. Daca e rau, e ca nu ne-a ajutat cel de sus, daca ne e bine, inseamna ca ai avut noroc… numai prostii. What you give is what you get. Ceea ce dai, asta primesti. Ce gandesti, asta ti se intampla. Atragi si respingi energii si intamplari… Dumnezeul biblic e doar ca sa ai pe cine da vina.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  15. imagine 25. Ian, 2010 at 8:31 AM #

    There’s probably no god. Now stop worrying and enjoy your life.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  16. Alin 25. Ian, 2010 at 8:35 AM #

    Bravo mishule ! Excelenta aceasta analiza succinta a asa-ziselor traditii si obiceiuri. Sper ca asta sa circule pe mailuri, poate o sa aduca la realitate persoane cu creierul spalat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  17. pitzisicoca.blogspot.com 25. Ian, 2010 at 8:40 AM #

    ce tare e postul:)) am ras cu lacrimi!!! misule esti belea. da ai uitat d efaza ca tre sa bem sangele si sa mancam carnea unui om ca sa nu mai avem pacate

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  18. bogdan 25. Ian, 2010 at 9:09 AM #

    Superstitiile si obiceiurile bine spus sunt inventate de oamenii si asta spune tot

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  19. daniel 25. Ian, 2010 at 9:16 AM #

    Interesant punctul de vedere, dar am si eu cateva obiectii:
    1. nu in toate zonele se pun bani. Dar acolo unde se pun bani, semerge pe ideea ca diavolul ar face orice sa previna intrarea in Rai, de aceea exista aceste “vami”.
    2. A da de pomana nu are legatura cu raposatul in sensul ca nu lui i se dau aceste lucruri. Ce spui tu suunt doar vorbe iesite din ignoranta unora. Aceasta pomana se face din bunatate si grija pentru semenii nostri ( pentru ca asta este greutatea crestinismului, si asta propovaduieste). Ca aceste lucruri s-au denaturat cu trecerea anilor, este cu totul altceva.
    3. Nu vad ce legatura are sarea cu religia…. e doar o superstitie…
    4. In ortodoxie cel putin, se considera ca toti noii nascuti poarta asupra lor pacatul primordial al lui Adam, si anume izgonirea din Rai. De aceea exista botezul, pentru a facilita intrarea in aceasta lume, si pentru apartenenta la religie. Exista totusi niste slujbe speciale pentru acesti copii care mor nebotezati. Controversele religioase pe aceasta tema sunt multe, insa in mare se accepta faptul ca acesti copii nu ajung nici in Iad nici in Rai ci undeva intre( poate purgatoriu) asteptand Judecata de Apoi, cand vor fi iertati/botezati.
    5. Asa este, insa este doar o traditie locala. Sunt multe lucruri pe care Bblia ne invata sa le facem si totusi noi le facem invers.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
  20. Elena Ganea 25. Ian, 2010 at 9:18 AM #

    Mihai, iti dau dreptate. Trebuie sa stii, totusi, ca multe dintre obiceiurile si traditiile noastre, asa-zise religioase, sunt pagane. De exemplu, cand copilul este dus la botez, el este dat nasei de 3 ori peste pragul usii. Ca sa nu mai amintesc obiceiurile de nunta, care sunt interminabile. Eu sunt de parere ca fiecare respecta ce vrea, fie lege scrisa, fie cutuma. Oricum, populatia rurala, care este imbatranita, nu mai poate fi schimbata. Au trait prea mult limitati de astfel de reguli …

    VA:F [1.9.3_1094]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Trackbacks/Pingbacks

  1. MihaiBendeac.Ro | Media Blog - 28. Ian, 2010

    [...] Citiți articolul, care este chiar reușit, aici. [...]

Scrie un comentariu