AVATAR

10 Mar

Sunt un “cinefil de socializare”. Adica imi place sa merg cu gasca la cinema, sa mancam, sa stam la palavre inainte si dupa etc. In acest context, am vazut 90% din filmele care au intrat la noi in sali in ultimii 3 ani.

Nu am vazut “Hurt locker” fiindca in Romania nu a aparut decat pe dvd acum cateva zile. Dar am vazut “Avatar”, “Inglorious basterds” si celelalte pelicule. Multi spun ca Avatarul a fost dezavantajat la Oscaruri. Nu cred asta! Iata de ce…

Avatar-ul e pe cale de a deveni, daca nu a devenit deja, cel mai profitabil film din istorie. Bravo lui! E un film care, la fel ca si “Cantaretul de jazz” (primul film sonor), reprezinta un punct de cotitura in industria cinematografica. Bravo lui! Unora le-a placut, altora nu. Mie mi s-a parut cam lung si, sincer, prefer alte genuri decat SF-ul. Dar nu de gusturi vorbim. De gustibus…

Spunea Irina Margareta Nistor, si CTP-ul ii dadea dreptate, ca, in mod normal, filmul lui Cameron nu trebuia sa intre in competitie. Asa s-a intamplat cu “Cantaretul de jazz” in 1927. S-ar fi cuvenit sa i se acorde si Avatarului un premiu special, separat de competitie.

Cei care sustin ca nu a castigat destule premii habar n-au ce vorbesc.

Pai s-o luam logic. Vreun premiu pentru actorie, exclus! La rol secundar masculin a castigat genialul Cristoph Waltz. La rol principal, Jeff Bridges. (am auzit ca e senzational, o sa-l vedem curand pe ecrane). La gagici, Sandra Bullock si Monique n-au corespondent, ca si prestatie ori valoare, in distributia de la Avatar. Premiul pentru regie…greu de spus. Tocmai pentru ca nu vom sti niciodata cat a fost Cameron, cat au fost computeristii, cat au fost 3D-istii, cat au fost scenografii etc. Sincer, eu l-as fi vazut pe Tarantino castigator. Ce a facut in Inglorious basterds este…In fine…Pacat ca nu a fost macar nominalizat Clint Eastwood, cel mai bun story-teller in momentul de fata. Premiul pentru cel mai bun film…Abia aici e discutia. Tocmai pentru ca e altceva decat toate celelalte, nu le poti judeca. Da! Avatar este cel mai bun film 3D, dar juratii au gandit, probabil, in urma unui rationament pe care il imbratisez si eu.

Oamenii sunt fascinati de tehnologie. Sunt sclavii tehnologiei. Isi schimba telefoanele doar fiindca a aparut unul cu mp4 in loc de mp3…Pe mine personal ma inspaimanta. Pentru mine, atunci cand privesc un film, importante sunt emotia si povestea. De-aia nu ma dau pe spate efectele speciale decat atunci cand ele slujesc o poveste foarte tare, care ma face sa rad sau sa plang.

Intrebare: Daca elimini din “Avatar” efectele speciale, CGI-urile (Computer generated images) si 3D-ul, ce ramane? Un mare film sau un SF gen Hallmark? Nu dau verdicte!!!! DOAR INTREB!!!

VA PUP, VA IUBESC si VA RESPECT!!!

PS- Cat ma poate enerva treaba asta cu George Clooney! Frate, asta ori babardeste unde trebuie ori are niste relatii si pile prea puternice. Ce pana mea a cautat intre cei nominalizati la “cel mai bun actor”???? Da! Filmul “Up in the air” mi-a placut. Dar prestatia lui este identica cu oricare dintre rolurile pe care le-a facut. Adica fermecator, corect si atat. Nici macar nu era un rol din care sa faci o creatie de Oscar. Plus ca nu e un mare actor. e un actor charismatic, cu un zambet cuceritor, americanesc, ce face roluri CORECTE! That’s all! WTF?!?!

VN:F [1.9.1_1087]
Rating: 7.3/10 (9 votes cast)
AVATAR, 7.3 out of 10 based on 9 ratings

84 Comentarii pentru “AVATAR”

  1. Alle 10. Mar, 2010 at 1:00 AM #

    Dap.Ai dreptate in tot.Si la faza cu tehnologiia.Suntem sclavii tehnolgiei si nu shtiu cum va fii viitorul:-?.Am vazut Avatar si da intr`adevar este altceva decat celelalte filme dar nu merita Oscarul.Exista mult mai multe filme cu povesti impresionante si interesante,si actori care interpreteaza minunat.Este bun Avatar …este altceva decat am vazut.DAr sunt de acord cu tine;)
    :*:*:*

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  2. Alle 10. Mar, 2010 at 1:01 AM #

    tehnologia*… srry

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  3. Alexa 10. Mar, 2010 at 1:05 AM #

    Citez:”Eu in fiecare zi am nopti fierbinti”
    Esti pe faza,ah?
    :*

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  4. oana 10. Mar, 2010 at 1:06 AM #

    da, corect cu avatarul> insa cu hurt locker nu stiu ce sa zic (chiar am scenariul). la inceput mi s-a parut prea simplu ca sa fie de top, mai ales ca nu prea imi place genul. apoi am inceput sa inteleg. filmat exceptional, actori buni (nu am zis super), fara scene care sa para tragice (gen blind side), final neasteptat si multe scene in care chiar nu stiai exact ce o sa se intample. sunt satula de atatea filme previzibile.
    kathryn bigelow – first woman to win an oscar (and bafta) for best director. cred ca a contribuit si asta.
    * hurt locker banuiesc ca stii ca a fost pe protv acum vreo doua zile
    *clooney probabil a fost nominalizat din bun simt pentru toata cariera
    *sandra bullok e ok, dar nu best (clooney in varianta feminina)

    si in final – ce spirit de observatie ai – ‘in fiecare zi am seri nebune’
    asta ti-e meseria :)

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  5. oana 10. Mar, 2010 at 1:20 AM #

    Si app, ca tot suntem in sfera asta. Ti-a placut UP? Precious? Restul? Marry and Max?
    Un site de review-uri si note in care am incredere (imdb-ul nu prea ma satisface) e rottentomatoes.com
    Mi l-a recomandat sora mea desteapta :) (top romanian chess players)
    Up si-a meritat premiul, clar. Iar coloana sonora si clipul ala Married Life putea sa ia premiul best short animated film.
    Precious mie mi s-a parut prea mult. Nu ca nu ar fi fost bun.
    In caz ca nu ai vazut Marry and Max sau nu ai auzit nimic de el banuiesc ca poti sa-ti faci timp sa te uiti la un trailer. Cu toate ca e decat un trailer…
    As sta sa comentez inca doua ore, dar stiu ca deja am intrecut masura.

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  6. Alice 10. Mar, 2010 at 1:55 AM #

    Pai daca elimini CGI`uri si 3D`ul nu mai ramane nimic. Mie, nu mi s-a parut senzational filmul inafara de un desen animat mai clar, poveste canci, de actori nu pot sa zic ca nu au jucat bine ca nu i-am vazut decat 20 de minute tot filmul, iar poveste nu m-a atras intr-un anume mod special. Asa ca Avatar, dupa parerea mea a castigat prea multe premii, iar daca memoria nu ma inseala a castigat doar pentru partea tehnica. In schimb “The Blind side”, “Inglorious Basterds”, “Precious”, “An education”, “It`s complicated” sunt filme care te lasa fara cuvinte. Povesti de necrezut despre oameni grozavi interpretati de super oameni si actori talentati intr-adevar.Parerile sunt impartite ca de obicei dar cred ca Avatar a avut un marketing mai bun, in sensul ca scenariul e de 10 ani, dar s-a vehiculat ca se lucreaza la el de 10 ani, ca s-au cheltuit nu stiu cati bani. Nu contest autenticitatea lui James Cameron care este Michael Jackson al cinematografie, un om grandios in bransa care va mai spune multe, dar parerea mea ca Avatar nu a avut nota dorita de el.Parea amagit. Iti dau totusi dreptate, poate ar fi meritat un premiu special pentru ca a fost namaifacut, nemaivazut, nemaiauzit, nemai…, nemai…etc.

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  7. mirela 10. Mar, 2010 at 2:28 AM #

    Dragul meu, crd ca ai dreptate, spun cred pt ca nu am vazut the hurt locker dar imi imaginez ce fel de film este…avatar este chiar cum ai spsus tu…este altceva si cam atat…
    a, este prima data cand scriu un comentariu aici desi te urmaresc de multa vreme si vreau sa-ti zc cva de un timp…iti multumesc ca ma faci sa rad cu atata drag, pofta, ca ma/ne binedispui zilele, ca esti un actor asa de talentat si ne daruiesti mereu noua, tuturor veselie. Iti multumesc pt asta si ai sincera mea admiratie si tot respectul meu:) Pt asta si atat poate fi discutat un artist, personalul nu poate intra in discutie cand primesti asa frumusete din partea lui:)
    Te pup,hugs

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  8. jokeru 10. Mar, 2010 at 4:34 AM #

    Frate eu de cand ma stiu imi plac filmele care se inspira din realitate cu toate ca nu sunt facute 100% din realitate
    dar respet aceste filme foarte mult si de acea “Hurt locker” pt mine si parerea mea simpla de om este ca e THE BEST {na ca stiu si english} :P si sunt multe filme care sunt realitate dar nu are rost sa vorbin aici si acuma

    PS:
    AVATAR nu e de oscar pt ca si eu deca ma inbat odata fac unul in phBB3 si HTML in juma de an cinstit vb nu merita nimik nam nimik cu fani SF Bfata fratilor

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  9. Rontzy 10. Mar, 2010 at 7:35 AM #

    Uite pe aici pe undeva iti dau dreptate….DA, Avatar fara micile smecherii ar ramane un film pentru copii difuzat pe Hallmark….eu asa sunt de parere.Tipic, eroul salveaza ziua, isi tradeaza rasa…etc.

    Cred ca am o reala problema cu chestia asta!O reala problema cu Avatar….iack!

    Hai te pup,am fugit,school work & school again!!!

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  10. altcineva 10. Mar, 2010 at 8:00 AM #

    subscriu la tot ce ai zis ! sunt de acord in totalitate ! hihihihihihi gandim la fel :P
    Avatar este un film fabulos din punct de vedere grafic, dar ca scenariu si distributie e ceva banal ! Clar Ticalosi fara glorie merita premiat !

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  11. DinCopilarie 10. Mar, 2010 at 8:44 AM #

    mare dreptate ai,mie sincer nu prea mi-a placut filmul.Oricum premiile Oscar din ultimii ani au fost la caterinca.Au demonstrat inca odata ca incearca ca totul sa se reduca la…America.Chiar daca nu e asa.

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  12. Dan 10. Mar, 2010 at 9:04 AM #

    Mi-a placut “Avatar” datorita efectelor speciale.
    Mi-a placut “Inglorious basterds” pentru ca e un film excelent din toate punctele de vedere.
    Dar nu mi-a placut “Hurt locker” si nu inteleg de ce a primit Oscarul acest film.

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  13. Oana 10. Mar, 2010 at 9:16 AM #

    Avatar!!!Imm tot ce mi-a placu a fost ca ideea filmului nu a fost asemantor cu nici un alt film…a fost original dupa parerea mea …un SF dragutz….alfel decat celalalte….in rest nu prea am fost impresionata….In schimb joc jocul Avatar…e dragutz cu o grafica super….cred ca azi o sa-l termin….zic…
    Pupici pe cheliutza

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  14. george 10. Mar, 2010 at 9:18 AM #

    pai poate de asta a fost nominalizat Clooney: carisma :) . Este important pentru un actor sa aiba o anumita imagine care sa atraga publicul. Oricum Oscarul a devenit de mult o chestie doar de marketing si mai putin de critica cinematografica. Cannes, Ursul de Argint si Bafta, astea sunt festivaluri de film serioase :)

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  15. joedoe 10. Mar, 2010 at 10:07 AM #

    “La gagici, Sandra Bullock si Monique n-au corespondent, ca si prestatie ori valoare, in distributia de la Avatar”… de ce “ca si”?
    Cameron, nu Cameroon! că nu-i ţară!
    În rest nu ma pronunt, nu am vazut niciunul dintre filmele de Oscar.
    Sandra Bullock e o actrita foarte buna, din pacate ptr ea cu o faţă cam comercială, ceea ce induce senzaţia ca nici ca actriţă nu ar putea fi de mare calitate. Totusi are multe roluri frumoase, memorabile.
    Clooney pare fals orice ar face. E un fel de “frumusel” si atat, un fel de Cary Grant fals, fortat.

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  16. Florin 10. Mar, 2010 at 10:24 AM #

    Salut,
    Sincer cred ca exagerati putin cu privire la Avatar chinuindu-va sa eliminati din ecuatie exact punctele care au facut ca acest film sa fie atat de vandut, d c nu putem recunoaste ca impreuna cu efectele 3D, CGI-urile si toate alea a fost un film interesant care pe mine personal m-a tinut pe scaun doua ore jumate, dupa parerea mea asta e o meteahna romanesca, ganditi-va ca Inglorious basterds de exemplu ar fi fost filmat fara decoruri, costume si machiaj, l-ati mai fi laudat doar pt scenariu si regie?? Avatar asa a fost gandit cu toate efectele si asa trebuie privit.In plus desi as vrea sa ma insel nu cred ca ipostazele antitetice in care a fost pusa armata americana nu a avut nici o influenta, adik distrugatori in Avatar si protectori in Hurt locker.Daca ne-am da seama care sunt interesele americanilor din spatele fiecarui conflict militar cu siguranta nu am mai fi impresionati de patriotismul si devotamentul afisat in filmele care prezinta armata americana in acesta lumina.

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  17. Andra 10. Mar, 2010 at 10:30 AM #

    Ai mare dreptate in privinta tehnologiei, a faptului ca intr-un fel sau altul suntem sclavii ei.Am vazut si eu Avatar, mi-a placut, dar nu in mod deosebit :D . Probabil ca mai tot timpul cand voi auzi de Avatar imi voi aduce aminte de sceneta aia din “In puii mei” la care pur si simplu nu ma mai opream din ras :) ))
    Am vazut si “Hurt locker” pe pro tv duminica seara parca, dar am vazut si pe DVD “Eternal sunshine of the spotless mind”… mi-a placut tare mult si mi s-a parut foarte profund.:) Merita vizionat daca nu ai facut asta inainte! :D

    Te pup, te iubesc si te respect!!!

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  18. Fili 10. Mar, 2010 at 10:40 AM #

    Pe bune, uneori nu va inteleg pe astia de va e frica de tehnologie. Tehnologia ne ajuta sa avem vieti mai bune, altfel la prima raceala ajungeati 3 m sub pamant.
    Cat despre Avatar, daca scoti CGI-ul nu mai ramane nimic, dar pt ca exact asa a fost conceput. Un film CGI cu actori virtuali. Daca scoti din “Cantaretul de jazz” sunetul ce ramane? Un film mut slabut si fara sens. Daca dintr-o piesa de teatru scoti actorii ce ramane? Decorul cam naspa. Daca dintr-o masina scoti motorul ce ramane? Un cotet de gaini. Pur si simplu trebuie sa privesti intregul asa cum a fost gandit.

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  19. Radu 10. Mar, 2010 at 10:56 AM #

    O mentiune despre Avatar – povestea in sine este simpluta, corect, dar felul in care este prezentata reprezinta o revolutie in cinematografie. Ce trebuie sa realizati este ca filmul NU este animatie! Actorii nu au contribuit doar cu vocea pentru niste personaje create de niste animatori, ci au jucat in fiecare scena din acest film… Emotia de pe fata personajelor digitale este de fapt o captura fidela a trairii din acel moment a actorului – si nu ceea ce si-a imaginat animatorul ca “ar da bine” pentru acea faza.

    Este greu de explicat in cuvinte, insa o descriere mai buna gasiti aici:
    http://www.youtube.com/watch?v=L6JXUoWeZ7Q

    Acest filmulet de prezentare are aproape 10 minute, dar acopera toate aceste detalii. Partile cele mai interesante sunte dupa minutul 3:20 si apoi dupa 7:25. Enjoy.

    Cam atat. In rest, e doar un simplu film SF de aventura ce in final tine doar de gustul fiecaruia.

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  20. Alin 10. Mar, 2010 at 11:00 AM #

    Ma bucur ca nu ai urmat exemplu troll-ului de la catavencu, ce-a scris niste mizerii despre film doar ca sa atraga atentia. Ai scris un articol critic ce reuseste performanta sa nu supere un fan Avatar, din contra. Ai pus punctul pe i: DA, trebui o categorie noua, best 3D movie. I ultimul an fenomenul aproape a explodat, vrem o categorie la care sa nu zbiere cineva “vai, daca scoti 3d-ul din film ce ramane”. Apropo, oftica mea era ca n-a luat oscarul pt soundtrack si mix sonor, in rest recunosc ca a fost ok.

    VA:F [1.9.1_1087]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Scrie un comentariu