Uciderea muzicii

25 Aug

Ceea ce se va întâmpla în rândurile următoare e cauzat doar de faptul că lista prietenilor mei a luat foc săptămâna trecută cu ocazia Festivalului Naţional de Creaţie şi Interpretare Mamaia 2009. Lista e mare şi provocarea trebuie onorată, aşa că, inevitabil, vă voi spune părerea mea despre un eveniment la care nu v-aţi uitat:

Uciderea muzicii din România
Am urcat pe scena festivalului de la Mamaia, pe atunci cel mai important, în 1986. De atunci şi până în 1998 inclusiv, nu am lipsit în niciun an, reuşind după revoluţie să acumulez un palmares impresionant în trofee şi premii. Palmares extrem de greu de egalat. Da, sunt cântăreţul cu cele mai multe cântece premiate la festivalul de la Mamaia din ultimii 20 de ani. Ca toată legătura cu această scenă să fie înţeleasă, aş mai adăuga şi faptul că am fost directorul artistic a două ediţii de referinţă din istoria manifestării: cea din 1998, când formaţiile tinere ca 3SE, Genius au intrat pentru prima dată în concurs şi au dat clasamentele peste cap şi ediţia din 2002 transmisă pe Antena 1, cea care a reuşit să surclaseze în audienţă un meci de fotbal Dinamo – Real Madrid. Dacă mai adaug că am „inventat” primele ediţii ale emisiunilor de descuţii deschise de după festival, cred că am suficiente motive pentru a-mi aroga dreptul de a comenta ceea ce s-a întâmplat.
Festivalul este o idee nobilă. El ar trebui să fie o rampă de încercare şi chiar de afirmare pentru acei care se pregătesc să devină vedetele de mâine ale noastre. Locul unde cântecele noi ar trebui făcute cunoscute publicului. De abia în ultimul rând vine clasamentul.
Pentru faptul că acest festival există trebuie felicitat Cristi Zgabercea şi Consiliul Judeţean Constanţa. Dar oricât de drag îmi este mie Cristi, nu am cum să nu remarc cu tristeţe că fiecare nouă ediţie nu face altceva decât să ducă la o nouă declasare a muzicii în ochii consumatorului de gen.
Ce folos că s-a revenit în tetrul de vară Soveja modernizat (precis vor apărea cei ce vor spune că festivalul de la Mamaia, trebuie să fie în Mamaia, de parcă Mamaia nu e tot cartier al Constanţei ) care e generos din punct de vedere al scenei, al spaţiilor de culise şi al numărului de locuri, dacă nu este suficientă lumină şi pricepere pentru a face locul să nu arate ca o groapă de întuneric şi nu ai atractivitate în selecţie şi desfăşurarea spectacolului, pentru a umple locurile în sală!
Cui îi foloseşte că pui pe scenă o orchestră întreagă pentru a acompania tinerii solişti, dacă se cântă aceleaşi cântece încetăţinite ale muzicii uşoare româneşti, dacă orchestraţiile au rămas la acelaşi nivel demodat şi prăfuit?
Ce folos dacă reuşeşti o performanţă greu de egalat, de a mobiliza o armată de tineri creatori de modă să îmbrace splendid fetele din concursul de interpretare şi să le facă să arate ca nişte dive!? Doar să arate, pentru că dacă deschideai volumul televizorului, apăreau şi vocile, mici, mici de nu se vedeau!
Cu un repertoriu la interpretare care va rămâne total neinteresant pentru publicul tânăr căruia ar trebui să se adreseze pentru a crea vedete, concursul a devenit inutil şi bifează succesul relativ al unei emisiuni de televiziune regionale, organizatoarea „campaniei de selecţie”. Singurele diferenţe între Mamaia şi Amara fiind că scena a fost mai mare, solistele îmbrăcate ca pentru balul de la curtea Vienei şi o orchestră mare care s-a auzit prost!
În concursul de creaţie au urcat pe scenă piese ale căror interpreţi, dacă ar fi participat la concursul de interpretare, nu ar fi trecut nici preselecţia! Oameni lipsiţi de talent şi karismă, în căutarea unei expuneri pe televizor prea uşor şi total nemeritat obţinută.
O să întrebaţi, de ce nu participă artiştii consacraţi la acest festival la această secţiune care necesită măiestrie interpretativă (şi nu folosesc cuvinte mari!)? Păi, ce motiv ar avea să participe dacă un juriu format din 13 specialişti nu e în stare să asigure un clasament normal! Cum e posibil să ai 4 (PATRU) piese pe locul 1? În România la ex-aequo se împart banii cuveniţi locului respectiv. Cu alte cuvinte doi concurenţi clasaţi pe acelaşi loc primesc mai puţin decât cel clasat pe locul următor. Deci, tu dai 4 locuri 1 şi împarţi valorea a două locuri întâi la 4. Adică toţi au luat echivalentul locului 2,5! Aşa a ieşit! Cu zecimale! Incredibil! Şi e mai puţin decât costurile pe care le implică orice producţie muzicală decentă! Cum să ai producţii de calitate în concurs?
În cele patru ediţii pre-revoluţionare la care am participat, s-a întâmplat doar într-un singur an să nu se acorde premii şi să fie doar titluri de piese laureate. După revoluţie au fost ediţii la care nu s-a acordat trofeul sau un premiu sau altul, pentru că nu meritau piesele din concurs acea distincţie!
E criză şi bugetul a fost redus! Pe bune? Şi atunci de ce s-a făcut emisiunea de 6 luni de preselecţie, de ce s-a plătit orchestra şi multe, multe altele pe care le ştiu şi nu le scriu aici?
Vrem ca la Euroviziune să apărem cu show şi piese moderne, dar nu avem un festival ca lumea unde să se pregătească artiştii pentru scene mari şi ne mirăm apoi că ai noştri când ajung acolo se fâstâcesc pe scenă! Degeaba ar spune cu graţie „mânuţele sus” şi „cântaţi cu mine!” la piesa în primă audiţie, pentru că nu i-ar înţelege nimeni şi oricum sunt uzi de emoţie! Vrem experienţă profesională pe scenă în străinătate şi acasă nu avem „spaţii” de antrenament!
Anul acest a fost un coordonator artistic al recitalurilor. Acesta ar trebui demis şi trimis acasă în oprobiul public sub ochii întristaţi ai lui Ovidius, care a fost atăt de des amintit! Cum e posibil să programezi asemenea recitaluri? Altceva nu au găsit gratis? Pentru că sper că nu s-a plătit aşa ceva, doar e criză! Dacă tu programezi un recital sâmbăta seara şi nu rămân decât 100 de oameni într-o sală de 1500 şi aceia probabil pentru că nu aveau unde să meargă întrucât îşi terminaseră banii de vacanţă, ce te aştepţi să fie în faţa televizorului? Pentru ce ai primit banii, dacă nu stârneşti interesul? Cui prodest festivalul?
Ce ar mai fi de spus? Despre „farmecul” discret dar din păcate penibil al prezentatorilor din acest an! Au citit cu o “anodinitate” specifică ştirilor meteo la o televiziune sătească, texte care se presupuneau că ar fi trebuit să stârnescă hohote de răs! S-a dovedit, pentru a nu ştiu câta oară, că titulatura de actor se acordă prea uşor în România şi că, dacă eşti un prezentator de televiziune mediocru, nu poţi fi măcar slab într-un mod decent pe scenă.
Politicienii au venit la seara de gală. Ei erau obişnuiţi ca acela să fie un moment de expunere propice. Din păcate au venit să asiste în direct la uciderea cu sânge rece a muzicii româneşti într-un cadru intim şi într-o atmosferă atât de discretă încât şi dacă Mircea Geoană îşi mărtusirea iubirea ascunsă pentru Elena Udrea, nu ar fi aflat nimeni!
În încheierea recenziei, mai lungă decât Dâmboviţa, vreau să vă spun că atunci când critic ştiu şi ce şi cum trebuie făcut. NU e nevoie de 15000 de specialişti, ci doar de dorinţa de a face o manifestare pe care să o privească lumea cu drag, să se bucure ca la o sărbătoare!
VSDNVV
Gabriel Cotabiţă

Acesta este cântecul în spaniolã pe care l-ati cerut!
El Amor

50 Comentarii pentru “Uciderea muzicii”

  1. Jademan 25. Aug, 2009 at 12:15 PM #

    Prietene, eşti un artist! :D Habar n-am în ce domeniu eşti inginer, dar cu siguranţă ar ieşi ceva frumos din mâinile dumitale, indiferent!

  2. Cristina 25. Aug, 2009 at 12:31 PM #

    Stai, nu ma pot abtine sa nu comentez inainte sa fi citit tot articolul. Revin cu un coment dupa ce il termin. Am citit doar titlul si “festivalul de muzica de la Mamaia”….a fost si muzica la Mamaia? eu credeam ca a fost doar campanie electorala pro PSD. Ce mizerie de tara!

  3. mihaela 25. Aug, 2009 at 12:35 PM #

    Aveti perfecta dreptate Domnule Cotabita. La un concurs nu e normal sa fie 4 piese pe locul I.
    Off topic:nu stiu daca mi-ati citit intrebarea din topicul trecut.Mi-ar placea daca ati organiza o intalnire cu fanii intr-un parc de ex.

  4. gadmadream 25. Aug, 2009 at 1:50 PM #

    Nu stiu daca toti cei care aud pe cineva care canta cu orchestra sau negativ, sunt convinsi ca au ascultat… MUZICA!

    Daca vestimentatia de scena este incitanta, sau putatoarea are un fizic de care a avut grija Cineva…constat cu stupoare, ca nici nu mai conteaza daca melodia cantata este de calitate, daca o interpreteaza bine, daca are dictie, sustinere, daca se aude ceva, sau trebuie sa ascultam cu aparate auditive reglate la maxim…etc.
    Daca se mai si “scalambaie” putin, languros,…chiar nu mai conteaza ce canta…nu vom primi nimic din ceea ce asteptam, adica MUZICA!

    Cred ca totul se rezuma la imagine, sex, mita sau relatii ca si in toate domeniile!

    DE CE NE MAI MIRAM?

    De aceea eu , de data aceasta, nici nu am mai avut curiozitatea ce se mai intampla, pentru ca am stiut: LA FEL CA ALTADATA SAU MAI RAU!
    MI-AI CONFIRMAT!

    Si atunci de ce sa stau in fata televizorului si sa vad defilarea antitalentelor, mironositelor, nulitatilor?

    DACA POTI FACE CEVA PENTRU A SCHIMBA ACEASTA SITUATIE, ATUNCI “DESTEAPTA-TE ROMANE!”
    FA CE POTI COTABITA PENTRU A NU NE PIERDE ORICE SPERANTA!!!

    DE CE ALTII POT SA INCURAJEZE TINERE TALENTE ?
    NOI NU MAI PUTEM?
    http://www.youtube.com/watch?v=FqUkUjeF4-c

  5. scorpya 25. Aug, 2009 at 4:53 PM #

    Am ramas placut surprinsa de acest post.Nu de alta, dar daca, o persoana cu cultura muzicala pe care o aveti, are aceasta parere…atunci eu sunt convinsa ca nu sunt nebuna :) )…parerile mele sunt mai mult decat indreptatite.

  6. Academician 25. Aug, 2009 at 5:10 PM #

    In mare, ai dreptate, dar daca esti atat de curajos, de ce nu te referi la chestii concrete? Si inca ceva: cuvantul anodinitate nu exista in limba romana.

  7. tony lecca 25. Aug, 2009 at 5:12 PM #

    adevarat, nici nu stiam ca a fost festivalul :) ) cand eram mic, tin minte ca toata familia se aduna la televizor… daca ii intreb pe ai mei acum, probabil mi-ar spune ca s-au uitat la cine stie ce film…

  8. Mihai Bendeac 25. Aug, 2009 at 7:19 PM #

    @ Academician
    :) si crezi ca nu stiu? mi -a placut sa inventez. e asumata. Daca voi veti sterge cu mine pe jos pentru asta, am sa fiu umil si am sa modific! Daca veti accepta gluma ,o lasam asa.
    Gabriel Cotabita

  9. siouxsie 25. Aug, 2009 at 8:22 PM #

    fain cuvantul nou “anodinitate”!! e amuzant!! il voi pune intr-un DEX special…”Dictionarul celor care au idei bune”!!! :)

  10. Mo 25. Aug, 2009 at 9:29 PM #

    de ce sa maturam cu tine? contributia ta nu va trece neobservata…si apoi, la baza sta un adjectiv (anodin) caruia i-ai marit familia lexicala ;)

    Festivalul de la Mamaia nu mai are farmec fara tine!

  11. Mihaela Dumitru 25. Aug, 2009 at 9:33 PM #

    Sincera sa fiu ma asteptam sa comentati despre festival , avand in vedere calitatea din ce in ce mai proasta a muzicii si evenimentelor de genul asta din Romania si mai ales cunoscandu-va ca pe un profesionist convins .
    Sunt sigura ca persoane de genul Gabriel Cotabita , Mirabela Dauer , Corina Chiriac , Angela Similea si multe altele , persoane care au ani de experienta in spate , care au cladit o cariera muzicala de impresionat si care stiu ce inseamna sa faci muzica de calitate se uita indurerate , poate chiar furioase la evenimente gen festivalul de la Mamaia .
    Ma bucur totusi ca inca mai avem artisti de calitate , artisti cu demnitate si simtul masurii , asa cum imi place mie sa spun .

    PS : Din cauza faptului ca unchiul meu seamana cu dvs , v-am visat intr-o seara ,de fapt am visat ca dvs erati unchiul meu…ce onoare…dar a fost doar un vis .
    Mult succes !

    Cu respect ,
    Mihaela

  12. Mihaela 25. Aug, 2009 at 10:14 PM #

    Si cine se va ridica sa spuna ceva? Cine va face marea schimbare?
    Dar de ce sa o faca?

    “Las-o ba, ca merge asa!”

    Pe principiul asta au functionat si vor functiona lucrurile in tara asta mult timp de acum inainte. Ei isi iau banii, se prezinta in fata oamenilor ca niste martiri si telespectatorul inghite, inghite pana se satura si nu se mai uita.

    Stiti ce e trist?

    Ca sunt unii care chiar ii cred si care accepta mocirla in care sunt tarati cu sau voia lor…

  13. she_herezada 25. Aug, 2009 at 10:29 PM #

    Te iubesc,Gabi!

  14. mihaela 26. Aug, 2009 at 1:32 AM #

    Mi-ar placea sa va aud cantand pe ritmuri latino.Nu v-ati gandit sa vreo piesa in spaniola?

  15. mihaela 26. Aug, 2009 at 1:34 AM #

    Mi-ar placea sa va aud cantand pe ritmuri latino.Nu v-ati gandit sa compuneti o piesa in spaniola? Ati face ravagii printre publicul feminin cu vocea dvs minunata.

  16. Lia 26. Aug, 2009 at 7:26 AM #

    @gadmadream
    mi s-a facut pielea de gaina cand am ascultat vocile acelor copii din linkul pe care l-ai afisat;

    @gabi cotabita
    despre asta era vorba;

    in plus, renuntarea la manierism. cumva, sa se schimbe tipicul. aici intervine maiestria, sa faci din rahat bici, adica banii aia putini pe timp de criza sa-i investesti in acei oameni capabili sa spuna ceva, inventivi, acei oameni angrenati in organizarea evenimentului care sa poata sa schimbe fatza acestui festival.
    la anul, sa tina minte sa te ia pe tine daca stii ca poti schimba ceva. pentru asta, este esential sa se inlocuiasca o parte dintre vechii organizatori, sa vina un suflu nou dar neaparat oameni capabili, profi.

    este cum spui. ma plimbam pe canelele TV si de doua ori am vazut afisat festivalul de la Mamaia. m-am oprit doar un pic pt ca asta e! daca ceea ce am auzit nu suna ca in clipul afisat mai sus de catre gadmadream, nu m-a motivat sa raman pe acel canal ca sa ascult

  17. Aliona 26. Aug, 2009 at 7:36 AM #

    Nu mai urmaresc festivalul de 2 ani. Apropo, care barbat nu si-ar marturisi iubirea ascunsa pentru Elena Udrea?

    TU NU?????

  18. pepe 26. Aug, 2009 at 7:45 AM #

    Pun pariu, ca la anu’ Naomi va fi laureata/ laureatul festivalului.
    Cine se prinde la prinsoare?
    O lada de bere si o burta de mici.

  19. Mihai Bendeac 26. Aug, 2009 at 8:50 AM #

    @ mihaela
    am sa pun un atasament cu un cantec in spaniola
    Gabriel Cotabita

  20. sanziana 26. Aug, 2009 at 9:31 AM #

    Legat de Mamaia..sincer,ma asteptam sa dau pe tvr si sa vad chestia aia ,numita la ei Festival…as spune mai degraba Carnaval.Ce ma mira e ca toti nu avem macar mirarea sa spunem ”hai ma,poate anu asta…chiar am sa ma uit,poate-poate s-a mai schimbat..” nope
    DAAAAARRRR piesa TA …e speachless si nu exagerez ( inca e pe repeat la mine si sa tot fie) Super piesa

  21. andnobody 26. Aug, 2009 at 11:43 AM #

    a fost festivalul de la mamaia?? eu am crezut ca a fost campanie PSD. discursul presedintelui CJ Cta a fost foarte lunggggggggg!!
    in rest niste tineri care tremura de emotii, care nu sunt sustinuti de compozitori si care inca mai viseaza sa se afirma cu acest festival. nici o sansa! acum kitchul si prostul gust e la putere, deci afirmarea se face simplu si sigur cu o melodie de 2 lei cu 2 beat-uri bagata pe repeat la radio.
    trist. nu mai avem cultura muzicala.

  22. andra 26. Aug, 2009 at 12:20 PM #

    citind acest articol, ma bucur sincer ca, la ora la care se difuza “festivalul” Mamaia, m-am rezumat la a asculta muzica din calculatorul meu. :) si piesa data in final e oaaaau. :x pieptul deja imi salta in ritmul muzicii si pe masura ce vocea ta urca nu-mi mai simteam respiratia, a facut ceea ce ar trebui sa faca orice melodie buna, m-a acaparat, nu m-a lasat sa ma gandesc nicio clipa la altceva decat ceea ce auzeam.

  23. MIHAELA 26. Aug, 2009 at 1:30 PM #

    Melodia asta mi se pare ca seamana cu o piesa a Aurei Urziceanu,nu-mi amintesc numele dar la refren era ceva de genul”..nu te-ndeparta/nu ma mai lasa,singura s-astept” Daca nu-i asa scuzele mele Oricum vocea ta este deosebita(am toate albumele tale,inca de la debut,eu avand 35 de primaveri) iar acum constat cu surprindere ca esti si o persoana sensibila
    Despre festival,nici nu am stiut ca a fost in desfasurare,constat ca din an in an se promoveaza nonvalorile,ca in multe alte domenii
    Am o intrebare si o rugaminte:crezi ca ai putea sa-mi dai un autograf pe unul din albumele tale pe care eu le am?Si cum sa fac pt ca imi doresc asta de cand l-am luat pe primul,copil fiind.Sper sa-mi raspunzi,oricum ai toata admiratia mea si tot respectul

  24. Mihai Bendeac 26. Aug, 2009 at 3:11 PM #

    @ MIHAELA
    piesa de care spui tu este a lui Nicu Alifantis si e interpretata intr-adevar de Aura Urziceanu, dar, crede-ma, nu are nicio asemanare cu El amor. El Amor e varianta inlimba spaniola a unui alt cantec de-al meu : Uneori
    As putea sa-ti dau acel autograf cu conditia sa fim amandoi in acelasi loc si in acelasi timp. Nu stiu unde esti localizata.
    Eu in perioada 30 august – 4 septembrie am sa fiu la Brasov
    Gabriel Cotabita

  25. Lia 26. Aug, 2009 at 3:18 PM #

    Gabi, ce frumooossss canti “El amor” … :) Ce timbru special. Uitasem. Chiar transmiti mult. Un adevarat profesionist. De ce nu te invita astia mai des la teveu? De prosti.
    Si orchestratia ok. Braaavii!!! Eco! :)

  26. Mihaela 26. Aug, 2009 at 3:51 PM #

    Am nimerit și eu pe TVR când era Festivalul Mamaia și, deși mi-am dat străduința, nu am reușit sa privesc și sa ascult mai mult de 5 minute. S-a întâmplat în 2 seri. Insa pe TVR2 la “Atenție, se cântă” am prins emisiuni bune.

  27. MIHAELA 26. Aug, 2009 at 4:04 PM #

    Va multumesc pentru raspuns si sper ca nu v-a suparat prea tare confuzia mea Cat despre autograf,cum am asteptat atatia ani mai pot astepta un pic;sunt din Bucuresti asa ca o sa va mai stresez eu amintindu-va,dupa ce veti reveni de la Brasov
    Mi-ati facut o mare bucurie ca ati dat curs rugamintii mele,a insemnat mult pentru mine

  28. MaTeI 26. Aug, 2009 at 6:07 PM #

    Din pacate, nu doar muzica este ucisa brutal in Romania…si sportul, si educatia, si sanatatea s a m d…suntem condusi de niste Penibili Amatori, si ce e si mai dureros este ca stam cu mainile in san si privim acest macel ca pe un film horror bun…popcorn ne mai trebuie…
    Te Salut si Te RESPECT!!!

  29. gabriel toma,Madrid 26. Aug, 2009 at 8:40 PM #

    Piesa e tare!N-o stiam.Felicitari.E mult mai profunda dacat a multor artisti de pe aici.Nu-mi sta in fire sa fac comentarii tembele,dar pronuntia este super-corecta.

  30. OANA 26. Aug, 2009 at 8:53 PM #

    Din pacate pentru muzica romaneasca, orice manifestare de talent a fost confiscata de lumea politica. La Constanta problema este mai grava decat in alte parti si nimeni nu mai are curaj sa ridice capul. Penibil momentul premierii domnului Nicusor Constantinescu pentru aportul adus culturii romanesti. Trebuia premiat acum 5 ani cand a distrus toata viata culturala si muzeistica din judet. Si nu va faceti iluzii ca acest festival nu va ajunge niciodata pe mana unor profesionisti decat daca sunt de culoarea care trebuie.

  31. L 26. Aug, 2009 at 8:53 PM #

    Gabi, intreaba-l pe D-l Dan Mihaescu cum face cand raspunde ca-i apare la nick-name propriul nume ci nu Mihai Bendeac ca la tine.

    Eu ti-am mai explicat ca peste numele lui Bendeac pe care ti-l afiseaza automat site-ul sa scrii numele tau la rubrica “Nume*”. Simplu! Ia incearca :)

  32. Channah 27. Aug, 2009 at 12:08 AM #

    Sunteti rautaciosi si vorbiti in necunostinta de cauza…
    Interpreti speriati.. normal ca AM fost speriati… ca una e ce ati vazut voi si alta e ce am patit/simtit/trait noi… judecati oameni pe care nu ii cunoasteti… nu e ca nu am fi vrut sa cantam alte piese…Eu personal am vrut sa cant Luna Amara – Downtown Jesus (youtube it), dar mi s-a spus ca nu am ce cauta cu acea piesa… desi era o piesa a unei trupe de romani, scrisa de romani… orchestrata de romani.
    It’s a challenge… mergem la un karaoke o data si vedem daca unii dintre noi puteau sau pot, sau au ce dovedi…

    pt. dl. Cotabita.. v-as ruga, daca vedeti comentariul si daca aveti timp, sa scrieti cateva impresii despre fiecare dintre participanti… va rog frumos ;;)
    Am participat si eu, nu regret, dar alta data nu ma mai duc :) ))

    Pup

  33. gadmadream 27. Aug, 2009 at 1:11 AM #

    @ Lia

    :) Ma bucur ca si tu ai simtit ca si mine.
    Nu-mi venea sa cred ca este adevarat!…
    Ascultam cu sufletul, cu toata fiinta, acele trei voci frumoase de copii si chiar mi-au dat lacrimile…
    ADEVARAT TALENT!
    DECI SE POATE!!!
    Avem si noi, mai mult ca sigur, TALNTE in muzica usoara, clasica…timpul a dovedit-o!

    Trebuie doar sa invatam sa spunem: NU! NU! NU!…pentru tot ceea ce inseamna NONVALOARE.

    - N-AU FOST CANTARETI CARE SA AIBA INTR-ADEVAR CEVA DE COMUNICAT?
    - N-AU FOST PIESELE COMPUSE GROZAVE?
    - CORECT ERA SA NU SE DEA NICI UN PREMIU, DACA CEEA CE S-A PREZENTAT ACOLO NU A MERITAT!
    Nu era nici o rusine!
    Mai rusinos este asa!

    Era ceva ce nu s-a mai intamplat…deci ar fi fost un semnal de alarma care nu aparea timid, doar pe un blog, ci ar fi fost auzit de toti:

    FRATI ROMANI, OPRITI-VA!
    NU MAI UCIDETI MUZICA!

  34. Hey 27. Aug, 2009 at 11:35 AM #

    Si eu am incercat sa ma uit la festivalul Mamaia, de dragul vremurilor trecute. N-am reusit mai mult de 5 minute chinuite!

  35. horya 27. Aug, 2009 at 4:13 PM #

    Melodia EL Amor nu-mi place, dar foarte bine scris articolul si foarte mare dreptate ai .
    Nu stiu ce sa mai cred, daca cei de langa tine sunt plictisiti de ce vad si schimba canalul, daca spectacolele , evenimentele nu sunt comentate parca nu iti vine sa te uiti.
    Unele voci mi s-au parut destul de bune.
    Castigatoarea trofeului ok, aaa, prezentatorii, cred ca daca puneai un caine sa latre era mult mai frumos.
    Sportul s-a dus , muzica doar houseul acela dat spre trance se mai asculta acum, au clipuri frumoase unelel melodii deci se si vizioneaza, dar in rest nimic. A fost asa o plictiseala vara asta.. sincer. LA Cerbul de aur au adus in recital zic eu anonimi, o sa fie un dezastru si acolo.
    Nu stiu ce s-ar mai putea obtine, cand totul este blocat in tara si nimic nu se mai face profesionist, totul la mantuiala , repezeala, sa se ia banul cat mai repede , nu conteaza calitatea produsului.
    Sunt dezamagit.
    Simt asa ca trebuie sa vina un val mare de apa rece care sa ne curete putin de prostie si lene ca poate se rezolva ceva atunci.
    Nici noi ca spectatori, consumatori nu mai suntem satisfacuti , vrem ceva mai bun , mai mult, dar nu facem nimic, ne place doar sa dam okii peste cap si sa ne strambam inganfati.
    Nu stiu ce se intampla, poate daca ne-am exprima mai clar, daca am stii sa aplaudam atunci cand trebuie si sa huiduim cand e cazul poate asa isi vor da seama cei care produc evenimentele ca ceea ce dorim nu este ceea ce ne ofera.
    avem si noi un blaxygirls , un tibi scobiola, un animal x dar li se da in cap.
    Eu sincer imi doresc sa vad pe scena trupe complete cu bandul in spate si backingvocalul pus frumos in stanga spate,oameni care sa stie sa faca show , vreau rime usoare in cantece, vreau balade, cantece de dragoste , formatii de petreceri pe plaja sau la piscina, care sa nu cante manele sau muzica de petrecere sau “mosule ce tanar esti”,vreau sa aud si eu voci bune fara sa ma plictiseasca, vreau sa dau din picioare cand ii ascult, sa ma ridic si sa dansez, sa urlu de bucurie ca sunt acolo, nu pentru ca imi cer ei, sa ma bucur si sa am satisfactia cand primesc un autograf de la formatia favorita.
    Uite, despre VH2 nu am mai auzit nimic, aveti si voi o melodie buna si atat , nu ati mai avut puterea sa mai scoateti ceva , prostia asta de El Amor , cred ca nu vreti sa apareti cu ea daca e a voastra.
    Chiar nu aveti puterea sa va ridicati? sunteti incapabili? va complaceti asa cum sunteti acum? probabil aveti trei concerte cat sa va puteti cumpara painea zilnica, in rest?

    Noi astia tinerii ne-am cam plictisit sa auzim cum se lauda pishpireii nostri ca s-au dus si ei afara sa tina concerte.. unde? tot la romanii din diaspora in corturile organizate de zilele festive, ca altii nu-i asculta/ si se lauda frate cu asta de parca ar fi cucerit nu stiu ce topuri muzicale din Londra sau New York.

    Televiziunile ne ofera numai prostituate si pumni in gura in rest nimic.
    La ce vreti voi sa ne uitam? a? macar daca prostituatele alea ar fi frumoase ai mai zice.

    E criza , lumea sta acasa si se uita la televizor, profitati de asta.

  36. Anti Gelu 27. Aug, 2009 at 8:36 PM #

    Am avut “norocul” sa vad ceva franturi, in diverse zile, din “cantarea mamaicii”. Mi-am facut cruci la gajaielile “cantaretilor” care nu se auzeau de muzica si apoi dintr-o data, zbierau refrenul din fundul plamanilor. Iar “super recitalul” oltencei a pus capacul. Daca a ajuns madam pipo sa “cante” pe scena Mamaiei…trupa din aceeasi seara, imbracata “popular” era de o mie de ori mai buna…
    Dureros a fost insa faptul ca nu am gasit nimic “critic” in presa…nimic…de, trebuie “sa manince si gura lor un pic si la anul”.
    Iar despre prezentatori…donsoara nu se chinuia si ea mai an in concurs? Cat despre berbec, e plin youtube.ul de profesionalismul lui.
    Unde s-a ajuns am vazut acum ceva timp, pe un post “privat” unde se acordau premii anuale…iar la categoria “cea mai buna actrita” erau nominalizate si asezate una linga alta (si la propriu) Cherida (zavoranca) si Tamara Buciucianu. Saraca Romanie. Orice curtezana cu examene orale pe la producatori si sponsori e actrizda in telenvele si se crede vedeta tv.

    Ha…stiu un banc cu tine: Cotabita e zmeul muzicii romanesti. De ce? Pt ca isi arunca sudoarea pe scena cu vreo juma de ora inainte de a incepe sa incepe ;) )

  37. Mihai Bendeac 28. Aug, 2009 at 12:18 AM #

    @ Anti Gelu :) ) Foarte bun bancul!! Dar chiar ca trebuie sa ma stii ca sa razi!
    Gabriel Cotabita

  38. siouxsie 28. Aug, 2009 at 7:07 AM #

    @ Anti Gelu: te dai cu gel pe par? cred ca ti-a intrat in cap si ti-a afectat creierul!! daca mai ai glume tampite,iti dau un sfat,OPRESTE-TE!
    ca nu rad nici curcile de ele!!!

  39. MariusM 28. Aug, 2009 at 1:33 PM #

    Păcat de festival! Atâția ani, a fabricat vedete ADEVĂRATE!!
    Ce-a ajuns? Un tichet spre anonimat!!

    No offence, dar asta e….

  40. Anti Gelu 28. Aug, 2009 at 9:58 PM #

    Erata: era de fapt “inainte de a incepe sa cante”…

    Siouxsie…relax, take a chill pill. Lumea mai are si simtul umorului.
    Sau vrei si tu un dus cu gelu? Oricum, dupa virgula se da un spatiu, etc…”ne doare ochii” altfel.

    Nu a fost cu intentie rea si nici sa jignesc. Nu obisnuiesc sa fac asta pe net, nici in real life si cu atit mai putin unor oameni pe care nu ii cunosc.

    Nu va cunosc d-nu Cotabita, dar tot am ras cand l-am auzit prima data. Si al naibi sa fiu daca imi aduc aminte si unde. Dar imi aduc aminte de spectacole…microfonul si batista:)
    Oricum, super ideea aceea cu after party.ul de dupa, au fost unele editii foarte incendiare, mai vedeam si noi, “prostimea” din provincie, cum e viata de artist:) si cu se maninca.

    Si o intrebare: e atit de bogata Romania (artistic si financiar) incat sa isi permita doua festivaluri anuale, Cerbul si Mamaica?

  41. siouxsie 29. Aug, 2009 at 7:25 AM #

    Draga Anti Gelu,
    Am simtul umorului atata timp cat nu e un banc prost. Inteleg ca intentia nu a fost rea, dar gluma nu a fost din cele mai bune! Nici ceea ce ti-am scris nu a fost cu rautate, ci doar ti-am atras atentia ca nu e bine sa spui anumite bancuri, dupa parerea mea, deplasate!
    PS: sper ca am scris bine acum si nu te vor mai durea ochii! Peace!

  42. Lia 29. Aug, 2009 at 8:11 AM #

    Peste 3 zile plec in concediu. Nu mai scrii si tu ceva, Gabi?
    De pilda, despre cum l-ai cunoscut pe Bendeac?! Cred ca ai avea ceva succes cu un astfel de post :) .

  43. lucian88 29. Aug, 2009 at 1:44 PM #

    NESIMTIRE

  44. Nicole 29. Aug, 2009 at 2:35 PM #

    Corecta perceptie! Desi, la o prima citire, poate parea excesiv. Aceeasi impresie am avut-o si eu din fata televizorului. De la prezentarea care iti taia cheful sa vezi ce vine dupa, la “copiii” de la interpretare imbracati ca din targ si imbatraniti si in vestimentatie si muzical, la creatiile din care cu greu va supravietui una, dopo festival. M-am uitat din masochism si inertie, de dragul timpurilor trecute cand stateam cu urechea lipita de radio pentru a asculta festivalul (“Noi ramanem oameni”, cand era asta? In 1989? Ce timpuri!!!).
    Ce sa zic, bravo pentru curaj, luciditatea de a separa apele si enuntarea unui mesaj pe care si eu il gandisem.

  45. Anti Gelu 29. Aug, 2009 at 11:24 PM #

    aha…dnu Cotabita nu l-a gasit deplasat…
    Soxi…zici ca nu vrei nimic rau etc, etc…dar tot rotunjor te dai si plin de sfaturi sfatoase. Io zic sa nu imi duci grija si sa dai atentie la ce spunea Dabija.
    Peace and out.

  46. Vera 01. Sep, 2009 at 10:46 AM #

    Raman paralizata cand vad cum pe zi ce trece promovam mizeriile pe care marile “vedete” le numesc muzica!
    Am crescut pe muzica lui Cotabita, pe muzica Oanei Sarbu, Elenei Carstea, Laura Stoica, Mirabela Dauer, Florian Pitis si foarte multi altii. Cei din generatia mamei mele.
    Si astazi, cand am varsta mamei mele de pe vremea cand imi punea la casetofon casete cu artistii romani, am ajuns sa ii plang de mila pe ei, adevaratii artisti! De ce? Pentru ca sunt calcati in picioare de “vedetele” de astazi, pentru ca muzica lor “nu mai corespunde standardelor”, pentru ca nu mai sunt promovati!
    De ce sunt obligata sa vad la TV, pitipoance care ajung peste noapte vedete, desi platesc un abonament? Vreau sa vad artisti! Vreau sa ascult muzica, nu imitatie ieftina!
    Domnule Cotabita, tot respectul pentru dvs! Pentru melodiile cu care mi-ati infrumusetat copilaria!
    Multumesc si site-ului youtube care mai gasduieste cativa artisti adevarati! Aceia merita!

    E timpul ca tineretul din ziua de azi sa se trezeasca la realitatea si sa nu se multumeasca cu “mult si prost”!

  47. Rabela 01. Sep, 2009 at 3:27 PM #

    GABIIII VOCEA TA E SUPERBA, O IUBESC SI MELODIA ASTA E DIVINA.
    DECI…cum citeam printre randuri ce ai postat am descoperit EL AMOR la sfarsit, dupa cateva(putine) secunde mi-am dat seama ca e vocea ta, e inconfundabila. Am chemat la ascultat si pe colega mea de birou si intreb : ” Cine canta melodia asta?” A ascultat cateva secunde si zice : Gabriel Cotabita,cum cine?
    Mi-ai facut un sfarsit de zi relaxant si am bifat inca o capodopera. Multumesc.

  48. Vali 03. Sep, 2009 at 1:22 AM #

    Domnule Cotabita, sunteti genial!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Uciderea muzicii - Cazare Eforie Nord Vila Rocco - 25. Aug, 2009

    [...] Festivalul de la Mamaia a ajuns doar o campanie politica (PSD), fara nici o legatura cu muzica. Pentru o parere avizata in domeniu: http://mihaibendeac.ro/gabi_cotabita/archives/80 [...]

Scrie un comentariu